seMinGgu ibarAt setaHun...


Assalamualaikum w.b.t kepada semua bloggers…


Apa khabar semua???ok…sudah lama saya tak update entry baru…al maklum la, sejak kebelankangan ni amat sebok skali…sebok dgn assignment, presentation, pastu plak tgh cuti sekarang ni…


Ok, entry kali ni saya na cerita mengenai apabila tak da internet selama semingggu…haaa….tu dia…internet sekarang ni boleh dikatakan amat penting…kalau dulu, kalau xde tv, satu benda yang amat2 boring…tapi sekarang ni, kalau xda tv pon xkesah..tapi kena ada internet…betul tak??


Saya rasa semua org mungkin dapat rasa dan mungkin tak nak rasa cmtu…ya la, sehari ibarat sebulan, seminggu ibarat setahun…hahaha…ye ke???


Sebelum tu nak cakap sikit mengenai sambungan internet di kolej saya..kami sambung internet melalui LAN..wireless xdapat di kolej saya..satu2nya kolej di utm skudai yang dapat sambungan internet free tu…so memang akan dapat interenet tiap2 hari 24 jam..ni kalau connection ok la..kalau connection tak ok,biasanya paling lama pon 2,3 hari…so kami semua masih lagi dapat bersabar…cool ja semua..


Nak dijadikan cerita,seminggu sebelum cuti raya china, sambungan internet kat kolej saya terputus..bukan takat limited connection, tapi xda langsung connection..diorang tutup server..katanya nak test apa benda ntah…so, sebab itu la agak lama saya xupdate blog…hehehe..kat sini saya nak senaraikan beberapa jenis perangai orang dan keadaan yang saya dapat lihat apabila tak da internet..


Lokasi: surau

Semasa xda internet: semakin ramai yang turun berjamaah..yang tak pernah tgk pon ada..Alhamdulillah..xperlu susah2 geng tabliqh buat ziaraah bilik ke bilik..hehehe
Selepas ada internet: semakin menurun orang yang turun jamaah..


Lokasai: sekitar kolej di petang hari

Semasa xda internet: gelanggang futsall dipenuhi dengan ramai org..termasuk la org yang tgh tulis ni..hehehe….ramai juga student yang baru paham erti kesihatan..huhu..tapi xlama..
Selepas ada internet: nak main futsall kena ajak orang…dulu xpayah nak ajak2 org…bila ajak bermain, xlarat la, apa la..tapi sebenarnya time ni la nak update blog,nak main FB dan lain2..


Lokasi: bilik

Semasa xda internet: kebanyakkan laptop tak buka..tertutup rapi…desktop pon tutup jugakk… tu yang hairan tu…biasanya kat kolej saya, desktop memang 24jam on..laptop pon cmtu…masa banyak dihabiskan dengan sembang or keluar jalan2..study tak jugak..huhu
Selepas ada internet: kembali kepada biasa..masuk bilik semestinya mengadap depan laptop..orang masuk bilik tak dihiraukan..lantak korang la…huhuhu..

So ada lagi beberapa keadaan yang tak dapat nak cerita kat sini…apa2 pon, sungguh terseksa dah teruji tahap kesabaran kami..nak study pon xda mood..nak download note pon xle..ye ke??hehehe…


p/s: xda kena mengena sama ada yang masih hidup atau yang telah meniggal dunia..

7 comments:

Aidi-Safuan said...

wahahahaha...camtuh rupernyer erk? kalau camtuh memang patot la server ditutup. :p

nabilpotter said...

Aidi-Safuan

hehehe...xle bro...tutup server merana kami...

Afizzat said...

haha..siyes cam situasi rummate aku..tp bkn sb LAN, sb P1 slow taik...aku kalau xda intnet, tgk muvi aje la..b'sepah lam hdisk xtgk rugi jgk..hehe

nabilpotter said...

Afizzat

hehehe...ni adalah cerita sebenar...huhuh..betul gak..
ak pon sempat layan mcam2 movie..study tak jugak..heheh

hans said...

betul2
internet sekarang penting
maklumlah
dunia sekarang pentingkan kepantasan

miss lolly a.k.a luvfareda said...

erk seksa tul kalau internet yillek kan ?

Anonymous said...

dok kolej mana ni?
bnyk je kolej kat utm dpt guna LAN free