RevieW : Honda FREED







Salam 1 malaysia kepada semua rakan2 bloggers...

Entry kali ni nak cerita mengenai kereta honda Freed yang baru di lancarkan di Malaysia semalam..Untuk pengetahuan, kereta ini telah memasuki pasaran Indonesia, Thailand, Singapore, Brunei dan juga Jepun dan menadapat sambutan menggalakan. Direkodkan di jepun, honda berkata telah mencatatkan jualan sebanyak 155,134 buah berjaya dijual manakala di Indonesia jualan sebanyak 12,151 buah kenderaan.


Di malaysia ni tak tau la berapa dapat dijual..Tapi semalam ja honda merekodkan 150 buah yang ditempah. Ciri2 yang saya ketahui tentang kereta ini adalah menggunakan engine 1.5 i-VTEC. Lepas tu plak, Freed ini mempunyai 7 atau 8 seeter based on jenis2 dia la..So kat sini kita dapat konklusikan bahawa kereta jenis ni sesuai untuk buat family car. Tapi kalau nak kereta sport pon ok gak. Saya difahamkan, kereta ni saiz dia lebih kurang kereta avanza ja..so xde la besar sgt..


Harga kereta ni adalah serendah RM112,980 dan sehingga RM115,180. rasanya itu je kot utk review kereta nie..kalau nak tempah pon dah boleh.. pergi la lawat di pengedar honda berdekatan anda..hehehe..bubye..

4 comments:

Unknown said...

sempoi gak MPV nih...

Aqma Nazri said...

walau cam ner pun honda Stream tetap di hati.. =p

nabilpotter said...

Armyrule

sempoi gak..tapi kena makeup sikit..standard punya rasanya bukan cmtu..huhu

nabilpotter said...

Aqma eUcaLypTus GurL

hehehe...