Astro Buat hal lagi ka???

Astro Oasis Icon

Salam kepada semua rakan2 bloggers...

Minta maaf sebab 2,3 hari ini sebok untuk update blog list..Satu je persoalan untuk entry kali ni...Sejak bila yang channel Astro Oasis kena langgan? itu je persoalan untuk hari ini...


Kalau korang punya channel ok, boleh la bagi tau kat saya..Mungkin decoder saya yang masalah..Boleh pasni nak call astro..Kalau la channel 106 ni kena langgan, kenapa jadi cmtu? Yang saya hairan, dah la channel yang berorientasikan islamic hanya ada 1 ja channel dalam astro.. Ya ka 1 saja? Pastu nak kena langgan pulak..Tak pon sebab ada rancangan imam muda? Tak kan rancangan imam muda tu pun nak amik duit lebih lagi kot? tak cukup ka duit yang dapat dari AF dan rancangan2 lain?

Ini yang dipaparkan di screen tv.

Kepada pihak astro, saya mencadangkan supaya chanel yang 106 ini tak perlu la untuk dilanggan. Sepatutnya channel yang macam ni tak perlu la untuk dibuat business untuk menjana pendapatan lebih..Kalau la ini semua salah saya, saya minta maaf..Tapi, sejak 2 hari lepas, memang chanel 106 ni tak boleh buka..Yang peliknya, channel lain boleh ja buka..Kalau astro tgh upgrade chanel ni, bagus la..Saya sokong chanel 106 ini diteruskan.

Sekian.

11 comments:

ardinihumaira said...

mungkin tengah upgrade kot kan...

:)


PENGSKODENGAN YANG TIDAK SENONOH DI TEMPAT AWAM

amar haziq said...

ye ke...
tapi mungkin ade prob kot
xkan oasis pun nk kena bayar


jenguk2 lah blog saya k;)
http://amarhaziq-ceritasaya.blogspot.com/

atiqah said...

owh,astro tgah dalam proses meng'update' channel .
jgan risau saya pun dulu ada masalah yang sama;p tapi lepas dah siap di 'updated' ianya kembali okey seperti biasa;)

sokonglah islamic channel 2 ye;)

Nabiel said...

erk..
asl kne langgan lak yg tuh?
aku kt umh ade astro..
tp xtau pn~
duk ngadap lappy jek~
hahaha

scOotBerry said...

ehem..akak punye astrO Oasis Okay je~ :)

CeritaSekupang said...

tgh upgrade kot...sbb x lama lagi ada rancangan imam muda...x sabar dah ni...hihiihi..


http://www.ceritasekupang.blogspot.com/

hanumHae said...

astro oasis saya ok je. mungkin tgh upgrade la tu kot :)

nabilpotter said...

xboleh lagi la...

.Cik Nana. said...

haah.patot la xkuar pape bile tekan channel oasis..isy..tensen plak..

ibu dania said...

Chanel Oasis baru bleh tengok kemarin.. kalau upgrade ok la, tapi kalau soh bayar utk siaran ni, memang hampeh laa sangat... Astro macam2 boleh..huh

Anonymous said...

pengkritik bebas:

utk pengetahuan semua, masalah astro oasis tersebut disebabkan oleh masalah teknikal pada satelit signal (ada cara setting). Pada mulanya, saya call helpdesk astro, dia pon bg la arahan utk check satelit signal ni. pas check, nothing wrong with them. dia soh tekan reset apa ntah. still takda perubahan. Pastu dia ckp, "kalau mcmni, sy terpaksa reset dari sini dan kita akan kenakan charge teknikal sebanyak Rm50 yg akan dikreditkan dalam bil tuan".. terkejut jugak dengar.. depa punya silap, senang2 ja nak charge kita. dia kata takda cara lain dah melainkan kita tak kisah kalau tak tgk channel tu.. WTH!!! This is how people make money by step on poorer. The same think with celcom and maybank. (through my experience). Anda semua bijaksana, fikirlah. SY bukan nak memburukan mana2 pihak, tetapi setelah pengalaman lebih 3 kali di setiap company tersebut, cukup mengajar sya..

utk maybank: kalau tak percaya, try keje kat oversea. pastu masukkan gaji ke akaun maybank. cuba tgk berapa bnyk extra @ service charge yg bakal anda kena compared to other banks. Selamat mencuba!