Sunday, May 9, 2010

Untukmu wahai Ibu...


Salam kepada semua rakan bloggers dan salam 1 malaysia..

Di kesempatan ni saya bebesar hati untuk mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada semua ibu2 di seluruh Dunia amnya, dan kepada ibu saya Hjh Asmah Bt Mohd ismail khasnya.

Banyak panggilan yang orang panggil kepada ibu merka. Ada juga mak, umi, mummy dan macam2 lagi..Tapi kalau saya, saya panggil Mak kat umah..anda?? Tapi kalau nak ucap selamat hari mak macam xsedap ja..So, selamat hari ibu jugak yang sedap..Walaupun berbeza panggilan, tapi ibu tetap ibu. Jasamu amatlah tidak terbilang..senang cerita infiniti la..Baik buruk seorang ibu mereka tetap bergelar ibu..

Saya pelik dan hairan, ada jugak anak2 kat luar sana yang sanggup membunuh ibu, pastu tidak mengaku ibu, saman ibu dan macam2 lagi kes yang berlaku..Pelik, hairan dan terus berpikir, dimana kesedaran mereka..takkan mereka tak fikir, itu ibu mereka..ibu mereka kot...Orang yang melahirkan mereka..Orang yang mengandungkan mereka selama 9 bulan...Sakit ibu hanya dia ja yang tahu..Ketika hendak melahirkan anak, nyawa ibu boleh dikatan 50:50. Ibu sanggup bertarung nyawa menahan sakit untuk melahirkan anakya..Tetapi bila lahir, dah besar melawan, biadap, kurang ajar dengan mak..Kenapa jadi cmtu? fikirlah anak2 sekalian dengan fikiran yang waras..tanpa Ibu, xda kita di dunia ni...

Cuba bayangkan hati seorang ibu apabila anaknya tidak mengaku ibu, anak memarahi ibu, anak yang derhaka kepada ibu..Sedih dan kecewa hati seorang ibu...Tidakkah engkau tahu..Ibu tidak minta untuk membalas jasanya yang tidak terbalas..Tapi, berilah kasih sayang anda kepada Ibu anda..Itu saja yang dia mahu..Saya Sayang Mak Saya Pn Hjh Asmah Bt Mohd Ismail..Love you emak..

Wassalam.

18 comments:

Anonymous said...

saya pn nak ucapkan SELAMAT HARI IBU kt ibu sy Pn Hjh Nuralinda bt Md Ali...x lupa jga untk Pn Hjh Asmah bt Mohd Ismail...saya saaaaayang ibu saya...sayang saaangat...<3 <3 <3
"HAPPY MOTHER'S DAY TO ALL MOMS IN THE WORLD..."
drpd : aNaK iBu... = )

intan.dayana said...

selamat hari ibu aunty~!!! heee!

miss hav0c said...

camat ari ibu tuk ibu awak ye

::FAIZ FARISH:: said...

saya sayang ibu saya.......

NICK IRFAN said...

selamat ari ibu kat mak ko nabil!

Nabiel said...

slmt hari ibu tuk ibu ko dn smua ibu2 di dunia~hehehe=)

Hasrol Nizam said...

slmat hari ibu untuk ibu dan bakal2 ibu semua ;)

balqis said...

nostalgia sungguh gambar itu :D

velasrizal said...

mmg pergorbanan ibu tiada galang gantinya.. luv u ibu..

Mati Akibat Belut Bersarang Dalam Dubur !

nabil_potter said...

Anonymous

thans to anak ibu :)

nabil_potter said...

intan.dayana

thanks kak intan..long time no see..

nabil_potter said...

miss hav0c

thanks yew..

nabil_potter said...

::FAIZ FARISH::

saya jugak..hehe

nabil_potter said...

NICK IRFAN

thanks bro.. :)

nabil_potter said...

Nabiel

thanks bro.. :)

nabil_potter said...

Hasrol Nizam

selamat hari ibu jugak.. :)

nabil_potter said...

balqis

gambar edit jew..heheh

nabil_potter said...

velasrizal

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...