Hari Bateri Sedunia?

Salam kepada semua sahabat bloggers..

Hahaha...Lawak pun ade...Pelik tapi benar..Tiba2 start entry dah gelak..hehehe..Sebenarnya entry ni xde kaitan antara yang masih hidup dan mati..huhu..Kisahnya mengenai bateri..

Apa yang bestnya bateri? tahukah anda...kejadian ini berlaku pada saya hari ini..Seperti biasa  start moto untuk ke tempat praktikal..Untuk makluman, saya menaiki moto skuter yamaha ego.So, tidak perlu menggunakkan kick start dan hanya menggunakan starter untuk hidupkan enjin..Seperti biasa, tarik brake tekan button starter..Eh, kenapa tak boleh nie?aduh....perasaan cemas timbul...ok..xpe..tengok jam dalam rumah tadi dah dekat pukul 8.. So, try guna kick start..Alhamdulillah, ok je...Dalam hatiku berbisik, kalau ada kesempatan jab g kena g repair la motor nie..hmmm..

Part 2..Setibanya di tempat kerja, seperti biasa kalau dah pukul 10 pagi tu pertu dah mula rasa lapar..Tengok jam di tangan saya menunjukkan pukul 9.30..Saya pun cakap dekat kawan, relax ar dulu weh..Baru pukul 9.30..Awal lagi...Pastu kawan jawab...Ang gila pa weh, dah pukul 10.15 kot...dengan perasaan kecewa, tengok2 jam saya dah habis battery..Arghhh...Lepas battery motor, battery jam la plak...Aduh...amik nset untuk nak telefon mak nak bagi tau kata nak pergi kedai moto..Nset sebelum tu vibrate sebab ada message masuk..

Baru nak baca message, tiba2 nset terpadam..Battery habis...Sungguh, hari ni adalah hari battery bagiku..Hari ni saja habis dekat Rm100 disebabkan battery motor dan battery jam dan battery handset..Sedih dan pikir kenapa jadi cmtu..Mungkin ada hikmah disebalik kejadian..Hmm...

Lawak pun ada..Sedih pun ade..Sekadar perkongsian untuk sahabat diluar sana..Amaran..Entry ini tidak mempunyai sebarang input untuk dijadikan pengajaran.Ini adalah cerita pengalaman bedasarkan seorang penulis.

11 comments:

humaira said...

ahhhhaaakkkk kesian kat ko kott...
sabo jew lah ekkk

Artzlizan said...

ujian bateri...

~ NANA ~ said...

hehehehehe ciannye =P

WZulhilmi said...

Ingatkan betul2 hari official bateri. Rupanya lain. Haha.. sabo je lah.. Adalah hikmah disebalik semua tu berlaku.. :)

PYB said...

sesetengah perkara mmg berlaku tak diduga... apatah lg bila berlaku berturut2... nampak pelik lg ajaibkan... biasa lah tu, adat hidup mcm2 blh berlaku.

scOotBerry said...

syian dea~ xpelah.da settle kan semua nye~ alhamdulillah~

Hasrol Nizam said...

syukur lah 'bateri' di dada tu masih lagi berfungsi.. =)

Unknown said...

salam nabil. hehe kakchik pun tergelak baca pengalaman nabil hari ni. betul kata hasrol nizam tu, kakchik ingat yang tu paling kena syukur sangat. yang lain2 semua boleh dicas tapi yang tu sekali dia off mmg susah dah nak cas balik.

Ann said...

nk uji kesabaran tu...

hari ni kita hilang sesuatu, mane tau satu hari nti sbnrnye tuhan nk bg kita yng lbih besar dr apa yg kita dh hilang...

APAN said...

agak pilu gak tu kalau kene camtu ma...
padan muke ko bro....
haha....

[sutera kasih] said...

alalalala ciannya awk..hehe
hari ni hari bateri cuti sedunia tu la mogok semua bateri..hehe