Wednesday, June 2, 2010

Kedah International Hot Air Ballon Festival 2010

awan banyak time ni..huhu
Assalamualaikum w.b.t dan salam 1 malaysia kepada semua sahabat2 diluar sana semoga dalam keadaan baik...
Untuk pengetahuan, pada minggu lepas iaitu pada hari jumaat, sabtu dan ahad di Alor Setar telah diadakan satu festival belon panas..Nak tahu lanjut mengenai festival ni, boleh klik entry ni..


api yang panas :)
Ok..Untuk pengetahuan, saya sempat pergi ke festival ni pada hari terakhir karnival tersebuat iaitu pada hari Ahad. Pada sebelah paginya, dia dibuka seawal jam 6.30 pagi.So, dalam pukul 7.30 pagi saya bertolak dari rumah utk ke tempat tu..Lebihkurang 15min sampai la..dalam perjalanan bawa motor ke tempat tu, tiba2 ternampak belon dah terbang..Hatiku terasa seperti kali pertama melihat kapal terbang pada umur 4 tahun..Boleh bayang tak perasaan orang yang tak pernah tengok langsung? seyes dalam hati ni rasa bestnya...Best sangat..Pastu perasan sedih juga timbul takut2 dekat tempat tu xda ballon lagi..takut semua ballon dah terbang..Kalau semua ballon dah terbang, hajatku untuk mengambil gambar konfirm terbantut.


buah limau terbang..hihi

belon ni tak boleh terbang jauh :)
Setibanya di tempat tu, tengok ada 2 ballon dah naik dan ada yang sedang nak naik...Arghh..berlari-lari anak untuk lebih hampir dengan ballon sambil menggalas beg sekolah..hihihi..ketika dalam berjalan kaki, satu per satu senjata ku keluarkan..huhuh..So, sempat juga amik 2 biji ballon yang tengah naik..

suasana di dalam ballon orange..

ballon ni dah naik atas..
Untuk pengetahuan juga, ballon yang ada kat festival ni xda la banyak sangat..8 je kot..pastu biasa2 je pon..Walaupun dapat amik gambar yang tak seberapa ni, so saya rasa sangat berpuas hati sebab kali pertamna tengok..Nak dijadikan cerita, pada pagi tu dia bagi fotographer?? masuk ke dalam ballon..So, sapa yang datang berpasangan boleh la dok suwuh amik gambar antara satu sama lain..Saya yang datang keseorangan hanya amik gambar suasana je la..dalam ballon tu biasa saja..dalam ballon tu tak dak apa yang menarik sangat..So, ini ja gambar yang sempat saya amik..Minta maaf ballon biru tak de..Ballon telur ayam pon xsempat nak amik.. :)

ballon ni sempat amik dari sebelum naik lagi..
ballon ni pon dah terbang jauh =]

p/s: gambar kurang memuaskan.

15 comments:

Useriez said...

tunggu turn aku pulak upload.. haha

jfook said...

Great shots. I didn't go to the one at Putrajaya. But this is at Kedah, too far already. LOL

NUNU EERA said...

boleh msuk ye dlm belon 2.. sbb ari 2 xde plk org yg msuk..

Anonymous said...

x aci...aritu ckp nk g sesama...ni jelez ni...waa... =,(
-anak ibu : Harmony-

PinQib said...

cadang nak p.. x sempat.. exam..

dunspeak♥ said...

beshnye klu leh naik belon nieh

Cik Norfa said...

tak pernah tengok live...apetah lagi menaikinya..huhuhu

SweetyMui2 said...

ballon oren sgt kiut!! heee... :)

nur hidayah isa said...

waa seronok..aritu mase kat putrajaya pegi time die tak naik lagi..sedih btoll..

btw nice pics..ni gne a550 ker?

sis shuhada said...

haritu kat Putrajaya layan juge tp xdela sampai masuk dalam balloon. Wahhh! bagus u dpt snap those pics! Congrats!

NiNa' said...

cantek!~~~ ruginye x pergi ari tu~~~

aku_tiewa said...

la..bole masuk dlm belon ke??
ishk.. cmne rasanye yea..hehehe

Qarl said...

gmbr kurang memuaskan???

oh my!

to me, it was pretty good

thanx bro drop by my blog!

henjoy & chill k!

~M i z a ~ said...

omg! bestnyer! nyesal x g tgk, even umah dkt aloq staq.. ishk2!

Nur Hawa Mohd Zin said...

bulan jun..awe hbs bulan 5 kalu tak dapt tgk..waaa...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...