Friday, June 18, 2010

New Car: Ghazal 1

Salam kepada semua sahabat bloggers..

Baru2 ini di pameran automotif antarabangsa Geneva di swiss telah menarik ramai pihak untuk melihat kereta ciptaan terbaru Arab Saudi..Kereta ini diberi nama Ghazal 1..Kalau tak salah, maksud 'ghazal 1' adalah rusa gurun..Haiwan ini hidup di sekitan gurun..Gurun kat sini bukan maksud gurun di kedah okey..hehehe..

Kereta ini masih didalam prototype..tidak dipasarkan lagi dan masih belum ada dijalan raya mahupun Malaysia..huhuh..Difahamkan juga, Ghazal 1 ini berdimensi 4.8meter panjang dan 1.9 meter lebor..Dari segi harga dan engin masih belum diketahui kot..Apa2 pun layan je dulu gambar prototype Ghazal 1..

p/s: lawo jugak design dia kan..Proton tak bercadang ke buat kereta SUV?hihi

6 comments:

ejum said...

nama kete tu menarik lar..ghazal utk rabiah..hehe

-telordibasuh- said...

smart gakna...tapi kalau ka malaysia sure Ghazal untuk robiah hahaa

Affan Ruslan said...

Boleh tahan, cuma design kurang sket

Muhammad Fakhrul Rozi Abd Rahman said...

Proton ada dah SUV, cuma belum keluar kot... tgk sini

http://kereta.info/proton-make-a-new-proton-suv/

lagi cun kan..

ravishingpeacock said...

boleh tahan ;)

APAN said...

kompem harga pun cantik ni ma...
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...