[Review]: Laman Sesawang Cit Cat!!


Salam kepada semua sahabat bloggers dan salam 1 malaysia..

Dictionary atau dalam bahasa melayunya dipanggil kamus amat berguna untuk melihat makna perkataan yang kita tak tahu..Tapi trend sekarang nie, tak ramai yang membawa kamus ke mana2 tempat..Tapi, kat sini saya ada satu inisiatif baru iaitu dictionary dan juga translator ayat di dalam laman web sesawang.

Kelebihan web ini adalah mempunyai translator dimana jika kita tulis sepotong ayat, dia akan translate ayat kita tu..Bahasa yang ada dalam web itu adalah bahasa malaysia, bahasa inggeris, bahasa indonesia, bahasa china..So,kita boleh pilih la bahasa mana yang perlu untuk di translate.

Tapi perlu ingat, perkataan yang di translate adalah ditukar terus kepada bahasa yang kita nak..So, nanti kita kena tuar sendiri la nak jadi ayat pasif ke, aktif ke...ok?tanpa bercakap banyak lagi..Saya nak perkenalkan web yang baru saya tahu iaitu http://www.citcat.com/.

5 comments:

Cipina said...

dah letak widget dia kat fb :D

Kisah awek yang dikenakan oleh pakwe sendiri

Ann said...

ok dh tab kan kat web browser....

kot bguna nti..

miss lolly a.k.a luvfareda said...

tak suke chat hoho~

IRAH HAJERAH AZMAN said...

erk....aku masok je server down.ape ntah?

APAN said...

okeh...rasenye laman sesawang ni da lme ade....
tau ke tak je la...
aku kenal ni pun time nak siapkan assignment...
membantu gak dlm mentranslate ni...tapi kalau ayat2 tu memang terabur la translte tu...
tambah lak aku kos mekanikal....banyak gune technical terms...
kucar habis la...