Iker Casillas dan Rafael Nadal akan menyertai Floatilla 2

Salam kepada semua sahabart bloggers semoga dalam keadaan sihat..

Pada bulan lepas kita digemparkan dengan penahana kapa2 yang ingin memberi bantuan kepada palestin..Antara kapalnya adalah rachel corrie dan banyak lagi kapa2 yang ingin memberi bantuan dari pelbagai negara..Usaha itu tidak terhenti kerana banyak lagi negara yang akan mengambil bahagian untuk meberi bantuan kepada palestin seperti iran, turkey dan juga kapa2 lain..
Untuk misi seterusnya, kapal Floatilla 2 akan dihantar ke Palestin untuk tujuan yang sama iaitu memberi bantuan seperti bantuan perubatan, makanan dan peralatan2 yang diperlukan.Juga dikhabarkan, bintang bola sepak dan tennis juga akan turut serta pada kali ini..

Bintang bola sepak, Iker Casillas dan legenda tenis, Rafael Nadal mungkin akan menghulurkan tangan bantuan bagi menamatkan kepungan Gaza, lapor akhbar al-Hayat yang berpusat di London hari ini.

Kepungan ini dilakukan oleh Israel sejak tahun 2007 selepas parti Hamas dipilih secara demokratik. Bintang sukan itu mungkin akan menyertai Flotilla Freedom 2 dengan lebih banyak kapal bantuan dijangka terlibat ke Gaza awal musim panas ini. Bantuan kemanusiaan pada Mei lalu terhenti seketika apabila sembilan anggota Flotilla maut di tangan tentera Israel.


p/s: sumber palestinkini

1 comment:

Nina Nurziana said...

iker casilas sungguh hensem!!!