Apa kata anda mengenai kes pembunuhan KEJAM Datuk Sosilawati ?

Salam dan selamat pulang ke rumah masing2 selepas seminggu berhariraya di kampung halaman..


Saya pon baru balik ke jb dari Alor Setar semalam.Pergerakkan lalu lintas dilaporkan berjalan lancar dari Alor Setar ke Sg Buloh manakala trafik dilaporkan sesak dari Nilai ke Skudai..Huhuhu..Tiba2 teringin nak buat laporan trafik..huhuh..

OK..Setelah lama berdiam diri memmerhati blog orang lain, hari ni sampai masa untuk saya menaip 2, 3 perenggan mengenai kes pembunuhan KEJAM GILA keatas 4 orang melayu antaranya Datuk Sosilawati.Suspek utama yang merupakan lawyar bergelar Datuk? telah mengupah orang2 bawahan atau gegsternnya membunuh mangsa2nya dengan cara yang paling kejam la..Antaranya penggunakan cangkul gerigi, melepaskan anjing dan katanya ada jugak bagi makan beruang..Ntah betul ke tidak saya pon tak pasti..

Persoalan, kes ni dah jadi cmne? Semakin hari kalau tengok berita, ada ja muka suspek utama tu..Diam dan macam tak bersalah pon tengok muka dia..Muka seolah2 sedang memikir sesuatu..Adakah Datuk ini berjaya melawan lawyer2 lain untuk melepaskan diri? atau pon membayar berjuta2 ringgit untuk membela diri? tapi nak bayar apanya, asetnya semua dibekukan..Suspek utama ni tak da bini mahupon anak ke? tak pernah ak tengok masuk tv? atau ak yang tak tengok tv?

Bagaimana korang akan rasa kalau suspek utama yang bergelar datuk beragama hindu ni hanya dikenakan hukuman penjara dan denda? Apa yang akan korang buat? Ak rasa, hukuman yang paling sesuai adalah gantung sampai mati..MAti dibalas mati..Yang menjadi persoalan, polis tu je ke yang boleh bawa dia? Ada polis2 kat sini yang dapat menjawab? Cmna kalau diorang cakap bahasa diorang, tapi kita tak paham? Mungkin boleh jadi perbincangan sulit antara mereka..Tapi saya yakin, siapa yang dah jadi polis ni memang terlatih dan amat amanah dalam menjalankan tugas mereka..Kalau tak da polis, negara ni takkan aman..Ye dok?

Kalau diikutkan hati, ingin ku buat rumah sebesar istana..Tapi takut jugak kalau jadi kaya sangat..so, jadi biasa2 sudah la..Jadi kaya tak salah..tapi cuma takut orang amik kesempatan keatas kita je..Huhuh..badget macam anak org kaya pulak dah..huhuhu...

So, soalan utama untuk entry ni, apa pendapat anda mengenai kes ni? Siapa yang patut dipersalahkan? Apa hukuman yang sesuai? Bagaimana kalau suspek berjaya melawan dengan lawyer2 nanti? Ape2 je la yang korang pikir boleh luahkan kat sini..jom kita berdiskusi secara aman dan makmur..

p/s: takut bila teringat kes ni..teringat cangkul besi teringat anjing garang..

17 comments:

Zulfahmi Abidin said...

aku rase lah.yg pling ssuai kan....pagi je keluarga si datuk tuh yg hukum...

zirconia said...

err..tak terkata. heh.

Jom Masak Channel said...

hukuman gantung je la yg sesuai...

Melati Qistyna's Mummy said...

erk, yg rambut pjg sllu eskot dia tu sapa yek, pulis kah atau ape kah???

Unknown said...

yang pasti klu yg bersalah tu melayu dan yang dbunuh tu india 4 sure issue perkauman akn dbangkitkan..btol tak?melayu ni baek sangt kot agknya. papa berlaku just tutup telinga n pjm mata.klu jd org kuat cnfrm bg hkm gntg gak haha

zirconia said...

banyak jugak dengar pendapat sama macam shahira kat atas nie. tapi tak tau lah. yang pasti geng2 macam tu memang sangat gangster. kalau takde parang tak sah.

nabilpotter said...

Melati- yang rambut panjang tu polis la rasanya..org biasa tak leh dekat dengan suspek tu..tapi knpa tak bagi melayu pegang?

Unknown said...

ape2pun semoga yg bersalah dapat hukuman yang sepatutnya!!

Anonymous said...

good points and the details are more specific than somewhere else, thanks.

- Norman

AJ said...

hangat dan sensasi kes pembunuhan ini..

P/s :dijemput join
My Raya Moments Contest

touya said...

aku dah naik confius , betul ke yang pegang tu polis ? Maksud aku , polis boleh ke simpan rambut panjang ?????

IRAH HAJERAH AZMAN said...

aku rasa dalam komik detective conan banyak method membunuh secara profesional. x percaya try la baca >.<

IRAH HAJERAH AZMAN said...

aku rasa dalam komik detective conan banyak method membunuh secara profesional. x percaya try la baca >.<

eqa said...

pancung itu olang oo.. hee~

Cik MaR said...

setakat yg cik mar tau dr my bro (polis) mmg kes ni byk polis2 sebangsa dia yg handle cz nk elakkn berlakunye rusuhan kaum.sape kata org melayu xmarah??opkos marah tp kte kne ingt, jgn kerana nila setitik rosak susu sebelanga.pasal hukuman tu, hope setimpal dgn pe yg suspek dh bwt, tp kte xbleh jangkakn pe yg akn terjadi cz phm2 sendiri la ble politik dicampur aduk kan dgn sistem perundangan....

APi said...

duit je ni semua..

Anonymous said...

Pengkritik bebas:

Kena berprasangka baik.. yg rambut panjang tu undercover.. owang2 mcmni la yg tepaksa bekorban masa hidup mereka utk jadi undercover polis.. jiran2 mesti ingat depa ni jahat. tu pengorbanan undercover. even dalam masyarakat kita sekarang pn ramai undercover dari negara2 lain yg 'tgh mengintip kita'.. tp sekarang tak susah lg nak mengitip.. tak perlu nak hack computer or upah orang.. sebaliknya anda sendri yg memberi maklumat ini kepada pengintip2 ni..
ishk.. aku merepek? buktinya.. FACEBOOK! aku pernah terbaca mengenai FACEBOOK ni 2-3 tahun lepas.. FACEBOOK ni adalah satu rangkaian yg senantiasa di pantau oleh CIA dan FBI (of course la JEWS behind of this thing). Tp mcmana pulak depa tau maklumat kita ni??

to be continue..