[Gambar]: The World First Ferrari Theme Park, Abu Dhabi



Salam dan selamat sejahtera kepada semua pembaca dan penggemar blog ini tidak mengira bangsa dan agama serta dimana jua anda berada..Terima kasih kepada anda kerana menjadikan blog ini sebagai blog harian yg patut anda lawati.. Seperti biasa, sy pasti akan menghidangkan anda (insyAllah) dengan artikal2, ilmu2 dan pelbagai fakta menarik utk dikongsi bersama.



Alhamdulillah, kelas dah habis..Sekrang ni hanya menuggu masa untuk pulang bercuti..Tak sabor rasanya nak balik rumah..Ok, sebelum saya balik pada mlm ni, nak kongsi gambar2 yang agak menarik untuk tatapan semua..Gamabr taman tema Ferrari World Abu Dhabi. Ia dikatakan akan beroperasi pada bulan oktober tahun ni..Ntah2 semperna birthday saya kot..heheh...Berikut adalah translation dari article dalam bi..Minta maaf kalau bahasa kucar kacir :P

Taman tema Ferrari pertama di dunia - Dunia ferrari abu dhabi bersedia untuk membuka tirainya pada Oktober 2010. Ia akan menjadi satu pengalaman terindah dan satu kemestian melawat untuk penggemar-penggemar, peminat-peminat dan keluarga-keluarga.
Taman tema ini memberi penghormatan kepada keghairahan, kecemerlangan, prestasi, inovasi teknikal Ferrari itu sendiri sejak penubuhanya bertahun-tahun dan mewakili hari ini.Bumbung merah licin berkilat ikonik secara langsung dipengaruhi oleh profil sebelah lengkung berganda klasik itu badan Ferrari gt, merentangi 200,000 m2 dan membawa logo Ferrari terbesar pernah diwujudkan.





Dunia Ferrari abu dhabi akan menjadi tarikan pelancong , termasuk kanak-kanak pelbagai umur.
Taman ini menyediakan pengalaman Ferrari lengkap: mengenai 20 tarikan-tarikan seni , setiap yang direka adalah untuk menghidupkan semula nostalgia cerita Ferrari, termasuk roller-coaster paling cepat dunia, berjalan pada kelajuan melebihi 200 km / h dan mengikut jejak sensasi menyeronokkan menjadi dalam kereta Ferrari f1, atau pengalaman g-force mengambil penumpang-penumpang pada satu adrenalin mengepam ternaik mengenai 62 m, melalui bumbung dan menyerah sekali lagi.




Taman tema ini terletak pada pulau Yas dan telah menjadi satu destinasi pelancong global dengan satu pelbagai penginapan dan kemudahan hiburan - pada utara sebelah timur abu dhabi 's tanah besar.Abu dhabi berada pada persimpangan antara europe, asia dan africa, telah dipilih sebagai kedudukan unggul untuk membina taman tema Ferrari, sukan bermotor menjadi amat popular dalam amiriah Arab bersatu .





Dunia Ferrari Abu Dhabi akan menawarkan satu pengalaman yang sangat menarik dan unik, bersama dengan satu kepelbagaian dan beserta juadah dari Itali dan membeli-belah.



p/s: pasni boleh la pergi jalan2 kat abu dhabi :)


17 comments:

hentakbelipat said...

style gle!

Zulfahmi Abidin said...

dat is fucking awesome...

t e m b u m e said...

smart gila!

hans said...

mak aih
abu dhabi nih memang besar
macam2 project gergasi dia buat

P/S : Review Film : Step Up 3D Memang Gempak! Kalau Boleh Nak Tengok Lagi 4 Kali!

Unknown said...

whoaaa.cantik giler....

N U R U L said...

waahhh! cantek tapi bahaya...heheehehee..macam ikan pari jer..hehe

SweetyMui2 said...

perghhh..cool!

Anonymous said...

serius? gempak la

Sakinah said...

humm..klu ade org sponsor bleh gak pegi

Anonymous said...

pengkritik bebas:

kaya sungguh kerajaan dia buat projek tp amek kira financial impack kat rakyat.. tp sekaya kaya dia, takda pulak kita dengar negera dia jadi penderma utama kat mana2 negara Islam yg dalam kesusahan.. atau mungkin sy yg tak pernah dengar.. >.<

Unknown said...

perghhh!
style gila

eh mcm komen hentak belipat lak
huhuuh

.::WaNiE::. said...

nangis !!

huhuhu

Perjalanan Tanpa Noktah said...

cantik sungguh tempat tu...

Fadhilah said...

hehe...xjmpa plk shtbox kt page nabil.so..cmnt la kt cni je.it's ok..=)

FyaZyn said...

shared this article in facebook:)
ty

bksempoi said...

nak tau dak, bumbung dier diperbuat dari atap zink jer... low standard la atap zink...aku tgk dlm buku mana ntah.. lupa la, thn lepas aku belek2 magazine kat popular...

ryxal said...

wah, hebat!