Terkena Panggilan Hangit !!!

Salam buat semua sahabat seperjuangan, sahabat pengikut dan sahabat2 lain yang mengenali diri ini..

Sebenarnya xde idea dah nak mengupdate blog..Badan dekat johor, tapi jiwa dah dekat rumah...Hohoho..tak sabor nak balik umah sebenarnya..Sebelum cerita panggilan hangit ni, nak cerita dulu ape yang saya buat seharia..Start pukul 8 sampai 11 pagi ada makmal.Pastu pukul 11-1.oo ada presentation..Pukul 2.30 pergi jumpa supervisor hantar proposal untuk fyp.Pukul 3-6 ada PBL lab..PEnat giler la weh..Tak sempat nak beradu di atas katil..huhuhu...Semasa tengah buat lab tu la, tiba2 ada no yang tidak dikenali call di no maxis...

Tutut....tutut...Bunyo lebih kurang cmtu la..tapi sebebnarnya silent je..huhuh..OK, ikuti perbualan di bawah yew:

Nabil: Hello..
Maxis: Hello..Bleh saya bercakap dengan Nabil ?

N: Yup..Saya bercakap..Ni sape?
M: Saya daripada maxis..Saya dapati En ada tempah i-phone dekat syarikat kami

N: Mmm..tapi saya tak tempah lagi..Saya cuma baca dekat laman web dia je..Takkan tu dah kira tempah?
M: yup..Itu dah kira tempah..So, macam mane?Jadi ke nak amik?

N: Tak boleh lagi la..saya tak pasti lagi...Kena tanya parents dulu..
M: Untuk pengetahuan En. sekrang ni maxis ada buat promosi penghabisan stock utnuk i-phone baru yang akan datang..Untuk 16gb 3gs harganya RM1699 utnuk student.Kalau bukan student Rm1899..En ni student?

N: yup..Saya student..Kat mane saya boleh beli ni? Semua tempat maxis centre ke?
M: tak..Hanya di maxis taman u dan danga bay saja.Tempoh dia sehingga 6hb ni.

N: kalau macam tu tak sempat la..Esok saya nak balik kampung dah..
M: untuk pengetahuan en, dekat danga bay ade 4 lagi stock..1 warna putih, 3 warna hitam..Kalau en nak tempah, boleh bagi nama..

N: eh..takpe2..saya tak confirm lagi sebenarnya..
M: apa nama en?

N: Nabil fahmi azizan
M: alamat tetap?

N: buat ape alamat saya? bukan nak beli lagi?
M: tak2..ni untuk rujukan kami..

N: saya rasa tak perlu la untuk alamat tu..Just nama cukup la..
M: Sebelumtu, En tak nak tahu ke nama saya?

N: yup..Nak tahu..Ape nama En?
M: Nama saya Aizul Marcello..

N: Aizul mArcello??Aizul marcello?sambil berfikir,( macam pernah denganr nama ni..tapi di mana ya)..Weh hang...hampeh betull...Ak tertipu giler la...
M: hahahah....panggilan hangit...heheheh

Panjang lagi perbualan kami ...Lebih kurang 30 minit kami berkongsi idea dan pandagan...Pada petang tadi ak tiba2 jadi happy sebab terkena panggilan hangit ni..

Korang tau tak, Aizul ni Abg irine...Rasanya korang kenal kot..Dia satu u dgn saya..Kam tak pernah pon berjumpa sebeblum ni..Tapi nak dijadikan jodoh, selepas balik bazar, teman kawan jab pergi cimb bank..Eh, mamat ni macam kenal...lor...Jumpa juga akhirnya mamat ni...hahaha...

p/s: sekadar berkongsi pengalaman :)
p/s: suka sangat kena panggilan hangit cmni..thanks Aizul.. :D
p/s: tak sabor nak pakai i-phone.. :)

9 comments:

Lia3003 said...

ingatkan kena kat hotfm..

Unknown said...

wahhh
kawan dgn aizul
kem salam kat die
hehehehe

Unknown said...

ehhh
rase nak komen lg
x sabar nak pakai iphone??

jadi beli la ni?
huarghhh

Cahaya Kehidupan said...

hahaha....pandai betul aizul menyamar..salute kat dia..hoho

aibaks said...

haha..seb bek la kenal sape aizul marcello tuh.. klu tak habis ler hangit sampai habis.. haha

zirconia said...

nak iphone jugak boleh?

SweetyMui2 said...

kekekeke..panggilan hangit ek..haha!

Unknown said...

kena betul2 ke?? mcm tak faham hahah

honeymyst396 said...

taw xpe..igt kn dh kena dgn fafau ke..fbi ke..keh keh keh....
ehh...header blog ni sntekkk lahh....from aizbatucmpur ke wat sndrik??
pe2hal..mmg semarttt =)