Gambaran Teknologi Masa Depan Oleh Microsoft KINI adalah realiti.

Mug yang tercatat suhu dan level water secara digital
Assalamualaikum w.b.t dan salam sejahtera buat semua rakan2 bloggers, sahabt followers dan juga semua pengunjung setia blog ini..

Kaca yang boleh dijadika screen dan panel sesentuh.No need mouse.
Teknologi digambarkan kepada sesuatu yang boleh memberi kebaikkan kepada kita..Namun apabila teknologi disalah gunakan, maka akan timbullah kehancuran disebabkan teknologi itu sendiri..Ayat ape la yang cuba saya cakap ni?Hahahah..

Tanpa teknolgi, agak2 bagaimana kehidupan kita sekrang? baju pon ntah2 tak pakai lagi..Tulis pon atas batu..Itu kalau tahu menulis..Huhuh..So, teknologi sgt berguna kan? Tapi, semakin hari, semakin berkembang maju..Kalau kita agak ketinggalan dalam teknologi, mungkin akan menjadi satu masalah dan bebanan kepada kita untuk terus bergerak seiring dalam era globalisasi.
News paper yang ada gambar life dan always updated
Oleh itu, gambaran yang dikeluarkan microsoft kini bukan lagi gambaran yang hanya boleh diangan2kan..Kalau dulu semua benda ini dianggap karut seperti menggunakann cermin sebagai skrin laptop dan banyak lagi..Kini semua benda itu adalah realiti..Realiti..jgn terkejut dengan teknologi sekrang...Bila anda tengok video kat atas tu, mungkin anda kaa itu komputer je..But, in realiti, dah ada org buat..
Telefon dan juga GPS yang luar biasa..
Video kat bawah ni membuktikan bahawa teknologi itu telah dikaji dan dibuat oleh seorang PHD student berbangsa india di USA kalau tak salah..Projek dia ni memang superb giler..Mungkin dia layak untuk mendapat title prof bagi pendapat saya..Pada mulanya agak tidak percaya..Tapi bila 2,3 kali tengok, baru percaya.>Saya masih ingat ini adalah cerita dongeng..






Apa tunggu lagi, tengok la 2 video yang saya kongsikan iini..Memang agak rugi bagi siapa yang belum tengok..KEpada yang dah tengok, bagus..Pikir sejenak, mampukah kita berada seiring dengan teknologi masa depan? saama2 kita renungkan...Wasalam.

Saya sedeiakan ruang untuk mendownload bagi yang berminat:

1) Download Video 1



kad kahwin
Kad Kahwin

8 comments:

Unknown said...

mak ai...
advanced btul..
semakin hi-tech...

Shakina Farhan said...

smart la..suke yang canggih2 ni..tapi duit takde..ntah2 10 tahun akan dtg da xd news paper..kat blog je..hehe

siapa nak kurus?

::FAIZ:: said...

gile canggih

::..dYa..:: said...

wah,
canggih nyer

AzianKhalil said...

uiisshh...cam dalam citer CSI

Anonymous said...

Pengkritik bebas:

try to think how does the things work.. arghhh.!!

BENA said...

makin lame makin maju. makin maju. ramai rosak. ecececece. heee~

amie said...

:)