Maher Zain | SAVE the SOUL

Anda kenal Maher Zain? Rasanya dah ramai sangat org yang kenal dengan bro Amher Zain kan semenjak dia datang MAlaysia untuk konsert SAVE the SOUL.KAlau BW sekrang ni, ramai jugak la yang letkkan lagu MAher ZAain dekat blog..Betul tak?huhu..Kalau korang nak tahu lagi, mungkin boleh ke facebook beliau di sini.

Sedikit biodata mengenai Maher Zain..Beliau ni merupakan anak kelahiran Labanon dan menetap di Stockholm, Sweden. Sekrang ni baru berumur 29 tahun..Masih muda bukan?huhu.Mendapat pendidikan di dlam bidang Aeronautik Engineering.Sebelum ni, beliau juga pernah bekerja dengan Lady Gaga, Akon dan ramai lagi..Di khabarkan juga, sebelum ni Maher Zain adalah seorang Composer Muzik.Sekrang ni mungkin dah ade kerja lain kot..Untuk pengetahuan jugak. Album pertama beliau dilancarkan pada 1 November 2009 yang berjudul thank You Allah..Lain-lain info boleh terjah facebook beliau.

Antara lagu yang mendapat rating tertinggi adalah seperti InsyALLAH, For The Rest Of My Life, BarakallahuLakuma dan banyak lagi..Tapi dekat sini, saya nak ceritakabagaimana bro Maher ni dapat Ilham membuat lagu InsyAllah? Pada suatu malam apabila tengah buka IKIM.FM online, kebetulan adalah tetamu malam tu adalah MAher Zain..So, pada malam tu beliau menceritakan bagaimana mendapat idea atau ilham membuat lagu tu..Lagu InsyAllah diperoleh apabila beliau di dalam kereta untuk ke satu tempat..Sambil berfikir, boleh ke ak nak buat benda tu? Benda tu ade la..Saya pon tak pasti..sambil dalam pikiran beliau, dia pon berkata InsyAllah..Oeleh kerana bro Maher Zain ni suka menyanyi, so dia olahkan insyAllah dalam nada lagu..Maka jadi la lagu InsyAllah....InsyAllah...

Berikutan dengan konsert beliau baru2 ni, saya sempat jugak untuk contribute dan memberi sumbangan..Gambar badges tu membuktikan saya support Maher Zain..Baju pun ade jugak.Tapi Malas nak amik gambar.Limited Edition OKey..huhuhu..InsyAllah MAher Zain akan datang lagi ke Malaysia pada tahun depan..Harap2 sempat untuk beli tiket..Untuk anda, saya cuba kongsikan beberapa lagu yang best untuk didengar dan didownload..Salam.
[Download-For The Rest Of My Life]


15 comments:

suffer8zine said...

maher mmg best!

Panas! : http://goo.gl/TOwP

Unknown said...

best,
suka dgr lagu2 dia,
on d way cari 1 album full..

Ummu~Ishak said...

lagu MZ memang menghiburkan & memberi pengajaran

Sakinah said...

lagu2 die mendamaikan jiwa....best2

::FAIZ:: said...

maher best

mye said...

lagu2 die mmg best..
mmpunyai mksud yg trsendiri..
huhu

MR Bang Miji said...

melalui perantaraan lagu nih saya insaf.huhu..solat da x tinggal..syukur alhamdulillah

ainasuhana said...

lagu die mmg syahdu..
syg tak pegi..

Fatin Baharum said...

keep on blogging.
summon goes to another party, 4 sure, blogger r excluded :)

no worries. it's okay.

chuu said...

maher zain best^^

Mrs Ijam said...

lagu allah kiya karo pon best!!!:)

APi said...

tenang!

Cik Aien said...

kalau dier jd Ikon, aien setuju! hehe

Unknown said...

akak kenal maher zain ni..
tapi maher zain tak kenal akak..
heheh

Anonymous said...

Pengkritik bebas:

"masuk telingan kiri, keluar telinga kanan"