Saturday, October 30, 2010

Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2010 Kelantan Vs Negeri Sembilan


Salam dan selamat sejahtera.malam ini bakal berlangsungnya pertembungan antara 2 negeri yang pernah berjumpa pada tahun lepas di tempat yang sama dan di gelanggang yang sama dengan kemenagan kepada pasukan negeri sembilan.Rekod pertembungan antara 2 negeri ini lebih memihak kepada pasukan negeri sembilan.

Walaubagaimanapun, rekod lepas hanya 1 sejarah yang mungkin akan berulang dan mungkin jugak tidak.Adakah sejarah akan terus berulang? Bagi pasukan negeri sembilan, mesti akan jawab Ya..Sejarah mungkin berulang..Bagi pasukan kelantan, No, sejarah takkan berulang..

Sehubungan dengan perlawanan akhir piala malaysia 2010 ni, FAM banyak sekali dikecam kerana mengambil tindakkan menaikkan harga tiket dari RM20 kepada RM30. Selepas FAM, KAFA juga dikecam kerana menaikkan lagi Rm10 menjadikan jumlah tiket RM40 dengan alasan akan dibekalkan dengan sagu hati..Ada pihak yang mungkin bersetuju dan ada pihak tak bersetuju.

Kebanyakkan penonton pasukan kelantan mengaggap ini semua mainan FAM untuk mengambil kesempatan di atas penyokong kelantan yang mane telah memecah rekod penonton teramai sepanjang piala malaysia berlangsung. Kalau difikirkan balik, kenapa perlu dinaikkan harga? FAM dah tukar rumput baru ke? FAM cat stadium baru ke? Ntah, la mungkin pihak FAM akan menjawab tu..

Ulat tiket dimana-mana..Bukan setakat tiket bas je ada ulat..tapi tiket bola pon ada ulat..Berhati2 dengan Ulat tiket..Tiket dikhabarkan telah habis dijual di semua kaunter jualan termasuklah di negeri sembilan dan juga kelantan.Tetapi ingat, difahamkan juga. ulat2 tiket ni telah membeli degan cara pukal..Mungkin sekali beli dalam 50 keping tiket terus..then bila jual, mereka hanya jual Rm40 lebih sepuluh daripada asal..Oleh kerana penonton tidak melepaskan peluang, maka mereka pon sanggup membeli.50 keping darab dengan Rm10 totalnya Rm500..Senang je nak buat duit..Huhuh...

Keputusan malam ni sukar diramal..Nak guna khidmat sotong pun dah mati..So, guna la naluri hati sendiri..Mengikut naluri hati saya, kelantan menang 3-0..tapi oleh sebab tak nak bagi kelantan menang, saya mengaggap sepakkan penalti penentunya..Hehehe..

Kalau kelantan kalah apa akan berlaku? Ramai yang telah mengajukan persoalan ini kepada saya..Ramai yang jawab, yang pastinya mesti ada gaduh2 punya..Kalau kelantan menang, kurang la gaduh2, bakar2 kereta, pecah cermin, bakar kerusi..Ini sebenarnya dah macam 1 label telah diberikan buat penonton pasukan kelantan..So, untuk pasukan penyokong negeri kelantan darul naim, ubah persepsi anda..

Jangan sampai org boleh labelkan anda..Jaga tingkah laku sebgai seorang Islam. Islam itu lengkap..Jadikan contoh yang terbaik untuk generasi akan datang..Wallahualam.

4 comments:

eiela said...

ulat tiket mana-mana pun ada. takut jugak dengan final nih. moga tiada insiden berlaku dan penyokong-penyokong kedua pihak menjaga adab di stadium, pemain main bersungguh-sungguh.

hans said...

malam nih aku rasa ni gi tgok final dkt kedai makan lah
hohohoho
tgok apa jadi

P/S : Selamber Jer - Sekali Lagi Keluar Di Dalam Surat Khabar

darkbatman said...

hahahaha.. aku ttap sokong kelatan.. bab2 mercun n pukul 2 ak x join..ak penonton yg baik.hahaha

S..U..D..@..I..S said...

shout box putih je.............

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...