Pungutan Pingat Sukan Komanwel XlX New Delhi 2010 - Last Day

Assalamualaikum w.b.t dan selamat petang buat semua pengunjung blog ini, buat semua folowers dan buat semua rakyat MAlaysia...

kad  kahwin
Kad Kahwin
Tahniah skuad Badminton

Fuhh..hari yang paling best untuk update tentang Pungutan Pingat Terkini Sukan KOmanwel XIX NEw Delhi 2010 hari ke 11..Harini mungkin merupakan hari terakhir untuk update sukan komanwel kerana hari ini merupakan hari terakhir kejohanan.Semalam kontigen negara hanya berjaya merangkul 1 pingat emas walaupun banyak acara kita berada di peringkat akhir..Walaubagaimanapun, kekecewaaan semalam ditebus hari ni oleh Atlet kita yang lain..Tahniah Malaysia disebabkan berjaya melepasi target 10 pingat emas..Tahniah kepada semua atlet yang berjuang habis-habisan..

Tahniah jugak utk Datuk Nicole
Kita mula dulu dengan pingat emas ke 9 Negara adalah hasi daripada atlet gymnastics berirama kategori gelong iaitu Elaine Koon.Beliau mendapat emas dengan pungutan mata sebanyak 25.300 meniggalkan atlet dari Wales dengan pungutan mata 24.750.Elaine Koon juga mendapat gangsa dalam acara ribbon.

Koo dan Chin
Pingat emas ke 10, 11, 12 adalah daripada atlet badminton NEgara kita yang memang superb..Dimulakan dengan bergu campuran kita,KOO Kien Keat dan CHIN Ee Hui berjaya menandingi pemain dari England dengan 22-20 dan 21-12. Pingat emas ke 11 berjaya dipungut oleh Datuk LEE Chong Wei kita yang memang dijangkakan akan mudah memenagi emas..Tahniah Datuk Lee..Seperti dijangkakan , LEE Chong Wei menang mudah dengan 21-10 dan 21-8 mengalahkan pemain dari England.

final result
Dengan 2 pingat emas dari team badminton kita, skuad badminton masih rasa kehausan emas dengan memungut emas ke 12 daripada beregu no 1 dunia kita iaitu Tan Boon Heong dan KOO Kien Keat..Memang sangat2 terharu apabila tahu pasangan ni membawa emas ke 12 negara..Apa yang paling hebat, KOO Kien Keat tanpa rasa penat sanggup berjuang hingga memperoleh pingat emas ke 3 peribadinya dalam acara badminton selepas juara kumpulan, juara beregu campuran dan juara beregu lelaki..Saya memang respcet sama KOO Kien Keat..memang Superb la ....Kita juga menang keatas pemain England dengan 21-19 dan 21-14.

BEeregu No 1 dunia.Tahniah Tan dan Koo

Kepada Wong MEi Choo, jgana bersedih..Pingat perak pon dah cukup..tapi alngkah baik kalau pingat emas milik kamu..Walaubagaimanapun, kamu dah tunjuk yang terbaik dan buat yang terbaik untuk rakyat MAlaysia..Tahniah buat anda semua...
Tahniah Nur.. :)

Tiada lagi entry Pungutan Pingat Terkini Sukan Komanwel XlX New Delhi 2010 di sini..Semoga kita berjumpa lagi di Sukan yang lain..Semoga Atlet NEgara lebih berjaya di peringkat yang lebih tinggi..

Majulah Sukan untuk NEgara..Nantikan entry Closing Ceremony di Sini..

Sama-sama menyanyikan lagu negaraku di Blik masing-masing..

Lirik Lagu Negaraku - Lagu Kebangsaan Malaysia

Negaraku
Tanah tumpahnya darahku,
Rakyat hidup
bersatu dan maju,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan,
Raja kita
selamat bertakhta,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan.
Raja kita
selamat bertakhta




9 comments:

Unknown said...

tengok jugak badmintaon tadi..
sakit tekak ni..
marah kat wong mei choo..
marah pun bukan dia dengar..
ahhaha..tak berpaedah langsung!!

Hidayati Farhan said...

hehe, lepas target. tp plg kesian dgn azizulhasni lah. pape pun. malaysia berjaya :D

cik nurul said...

tahniah malaysia, badminton plg gemilang n terbilang :)

Jemanberagas said...

tahniah..tapi harus la terus maju...jgn kejap je...(tumpang bangga)

J said...

tahniah M'sia~~~hoho

p/s dah byk kali nyanyi lagu Negaraku untuk konvo..huhu

cik beLLanan said...

rasa cam nak berdiri tegak lak. ngee~

::..dYa..:: said...

Tahniah kepada atlet Malaysia

Nur Hawa Mohd Zin said...

tgk badminton semalam...sayang..kalu tak boleh dapat 13...tapi ok lah...

Rina Rossoneri said...

wuhuuuuu yeayyyyyy...