Pungutan Pingat Terkini Sukan Komanwel XlX New Delhi 2010 - Day 10

Assalamualaikum w.b.t dan selamat petang buat anda semua...

Kita bertemu lagi dalam laporan harian pungutan pingat terkini sukan komanwel 2010 New Delhi buat malam ke 10..InsyAllah, masih berbaki 1 hari lagi untuk sukan komanwel Delhi melabuhkan tirainya...Seperti yang digambarkan sebelum ini, malam ini akan berlakunya kejutan daripada atlet badminton dengan keempat-empat acara final mempunyai pasukan negara kita.

Tapi, sehingga jam pukul 11.00malam waktu Malaysia 13/10/10, Malaysia telah berada pada kedudukan ke 10 bukan dengan 10 pingat emas,tetapi dengan 8 pingat emas..Pingat emas ke 8 adalah sumbangan daripada atlet Bibiana Ng dalam acara 10 meter air pistol perseorangan wanita.Tahniah diucapkan..

Sealain pingat emas, kontijen negara juga berjaya menambah beberapa lagi pingat gangsa didalam acara bergu campuran skuasy Datuk Nicole dan Ong Beng Hee..Saya rasa, acara banyak tengah dipertandingkan, pada waktu sekrang ni dan melibatkan pasukan negara iaitu acara badminton..Kita berharap, 4 pingat emas dari gelanggang badminton akan menjadi milik kita hari ni..

Sekian saja dari saya melaporkan senarai 10 Negara pungutan pingat terkini sukan KOmanwel 2010 New Delhi.Majulah Sukan Untuk Negara.

MALAYSIA BOLEH!!!

4 comments:

mrnoble said...

alamak bawah singapore lak

AzianKhalil said...

aik...dah bawah singapore dah...

Unknown said...

gud luck untuk sume atlit malaysia walaupun kita bwah singapore,
teruskan perjuangan ;)

Rina Rossoneri said...

semoga ditambahkan lagi pingat emas...