Sunday, November 21, 2010

Pungutan Pingat Terkini Sukan Asia XVI Guangzhou 2010 - Day 8

Salam. Mampukah kontijen Negara pada sukan Asia kali ini berjaya mencapai sasaran 9 pingat emas? Dari segi ramalan awal, nyata target kali ini mungkin tidak berjaya dicapai. Saya yakin, Malaysia boleh...

Kegembiraan berselang kekecewaan daripada kontijen pasukan badminton. Apa yang gembiranya, Datuk Lee Chong Wei berjaya menempah tiket ke peringkat akhir esok untuk bertemu musuh ketatnya iaitu jaguh dunia Lin Dan.. Tahniah buat datuk Lee.. Kegembiraan pasukan negara tidak lama apabila pasukan beregu badminton lelaki negara tewas di tangan Indonesia pada peringat Akhir sebentar tadi..Permulaan yang baik ditunjukkan Koo Kien Keat/Tan Boon Heong tapi malangnya tidak tahan lama..Pingat perak tambahan untuk pungutan hari ini.

Seperti diramalkan, skuad sepak takraw negara yang laak ke final amat sukar untuk membenam pasukan handalan Thailand dala acara sepak takraw berkumpulan. Pasukan Negara tewas 2-0 ditangan Thailand pada perlawanan sebelah petang tadi. Walaubagaimanapun, tahniah diucapkan..Pingat perak tambahan untuk pasukan Negara.

Datuk Nicole dan Mohd Azlan Iskandar berjaya ke peringkat akhir pada esok hari dalam acara Skuash lelaki dan wanita..InsyAllah, 2 pingat emas dalam geggaman kita.

2 pingat perak dan 1 gangsa berjaya dirangkul oleh pasukan Sailors dimana perlawanan yang sungguh kontroversi pabila pemenang pingat emas bagi acara ini oar-shaped yang telah diprotes oleh pasukan Malaysia..Ape benda oar-shaped? Saya rasa ubahsuai pada kapal layar diorang..Lebih kurang cmtu la.. Walaupun bukan acara favourite, tapi dapat jugak 2 perak dan 1 gangsa..Tahniah jugak untuk pasukan perahu layar nie..

Besok  yang pasti menjadi tumpuan adalah perlawanan Datuk Lee Choong Wei bertemu Lin Dan..Please Lin Dan jangan buka baju lagi macam piala Thomas haritu..psyko weh..Lin Dan menang psyko je..Huhuh..Good luck untuk kesemua kontijen negara yang beraksi esok..


Berikut adalah pungutan pingat terkini sukan asia 2010 jam 12.30 am 21/11.10.
Road to 9 gold medal..Chayok3!!

Target peribadi untuk pingat emas selepas ni:
1- Skuash : Datuk Nicole 
2- Skuash: Azlan
3- Badminton : Datuk Lee
4- Hoki Lelaki
5- Boling Padang ( ada ke?)
5- Tenpin Boling lelaki Trio
6- Tenpin Boling perempuan Trio

Semoga Berjaya :)

4 comments:

ibu_dania said...

agak sedikit kecewa sbb emas utk beregu badminton negara hampir2 menjadi milik kita.. Apa2 pun kita dah choba yg terbaik.. Tahniah..

hans said...

serius 2 kali dah aku kecewa sebab badminton dekat sukan asia nih
haih

P/S : Video Dr. Rozmey Hampa Dengan Kutipan Filem 2 Alam Sangat Lucu Dan Kreatif

mizz_aainaa said...

aha.. rasa macam laluan sukar jek untuk 9 emas.. tapi, pape boleh cuba..

geram tengok badminton tadi masih lagi berbaki.. huhu~

zirconia said...

sedih sedih tengok takraw dengan badminton beregu. lepas tu chong wei pulak kalah. sob sob sob.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...