Pungutan Pingat Terkini Sukan Asia XVI Guangzhou 2010 - Day 12

Salam.Hari ke 11 sukan Asia Guangzhou adalah hari terindah buat skuad karate negara apabila memulakan pertandingan dengan merangkul 2 pingat emas. Pingat emas itu adalah hasil daripada Ku Jin Keat (men's Kata) and R. Puvaneswaran from the men's Under-55kg Kumite. Tahniah buat mereka berdua.


Skuad penerjun negara juga tidak menghapakan dengan berjaya merangkul 2 pingat gangsa untuk hari ke 11 hasil daripada Cheong Jun Hoong (women's 1m Springboard) and Yeoh Ken Nee from the men's 1m Springboard. ! lagi pingat gangsa semalam diperoleh daripada Lim Lee Lee from women's Kata.


Turut menyumbang pingat untuk negara semalam adalah daripada skuad sepak takraw dengan berjaya membawa pulang 1 pingat perak kalah kepada Thailand..Bila la nak dapat menang dengan Thailand ni? HUhu..lepas ni skuad sepak takraw kena banyak berguru dengan Thailand.


Berikut adalah kedudkan pingat terkini sehingga jam 1247pm 25/11/10.

Pada hari ini, kemungkinan besar kita akan berjaya mencapai target 9 pingat emas dimana 2 acara final beregu lelaki dan perempuan berjaya ke final..Pada masa kini, skuad perempuan negara tengah beraksi menentang Hong Kong dengan kedudukan 1 Malaysia dan 0 Hong Kong. Datuk Nicole sekrang tengah beraksi untuk game yang ke 2.

Keputusan terkini, kita sudah peroleh 9 pingat emas..Tahniah.!!

 Turut akan menyumbang pingat emas hari ini daripada skuad Hoki Lelaki negara apabila turun bertemu Pakistan. Bedasarkan prestasi pemain hoki negara, saya yakin kita mampu untuk menang dengan Pakistan.

Teruskan Berusaha. Chayok3!!