[Gambar] | Facebook HQ Around The World


Assalamualaikum w.b.t

FAcebook? tau tak ape itu facebook? rasanya dah hampir 1 dunia org dah tahu kot mengenai facebook. Tapi kalau tanya dekat area jepun atau russia, mungkin diorang tak tahu...org jepun ni tidak suka sangat untuk menghabiskan masa dengan benda2 yang seperti ni..Ni base dari pada pembacaan saya la...

Kalau org russia pulak, saya pernah terbaca dalam blog ariff syah, dia cakap org russia ni ada facebook dia tersendiri. so, kebanyakkan mereka akan main facebook dalam bahasa russia. Tapi mungkin juga anak syarikat daripada facebook mungkin..Hmmm..

Facebook agak kontroversi daripada permulaan penubuhannya..Ada yang katanya merupakan konspirasi barat dan sebagainya..Ada yang kata, facebook ini haram..Ada yang kata, facebook ini boleh guna selagi kita buat benda baik, insyAllah dia akan menjadi baik..

Sebab itu kalau kita tengok facebook, ade ja ustaz2 yang ada account facebook atau FB. Tapi ada juga ustaz2 yang tak ada account FB.. so, terpulang kepada keyakinan diri sendiri..Kalau kita dah yakin apa yang kita rasa tu betul, dah bertanya kepada orang2 yang lebih pakar, dan mendapat bukti yang sahih tentang facebook, maka boleh la kita share dekat sini sama2..

Entry ni bukan untuk cerita pasal hukum hakam facebook.Tapi saya just nak kongsi gambaran suasana pejabat facebook. Korang boleh tengok la..


Data2 peribadi korang, gambar2 korang, semua di dalam genggaman server facebook yang luas tu..Mudah untuk dia cari korang kalau korang hilang ntah ke mana nanti..Mudah juga untuk mereka..Hehehe..

Sapa yang main farmville ke, ape benda lagi la game dalam tu, servernya juga disini..huhu..Bilik server ni untuk pengetahuan, sejuk gila kot..Dia memang wajib kena sejuk..Kalau panas, korang mungkin xdapat ber FB lagi sekarang.


Tak berniat untuk banyak menulis, tapi ade la 5-6 perenggan..Hehe..Gambar menceritakan segala-galanya..Makanya, lihat gambar, tanya la gambar..Dia tahu segala-galanya..huhuh

Facebook Around The world

Facebook HQ



Facebook India



Facebook Tokyo


Facebook Dublin



Facebook Paris


Habis blog ni penuh dengan gambar je...Huhuhu

21 comments:

Amira is mira said...

mane kau dapt pic sume nie??

faiznur rotashia said...

woahhh!! tempat kerja diaorg sempio je kan.. no pressure.. :)

EmanTheHalia said...

keje macma ni sangat seronok. tukar koz lah ahah

miss anne said...

facebook malaysia???
xde?
huhuhuhu

Riki said...

waaaaah. cool nyaa. best2.

hamzah ian said...

semua dgn facebook.. nice... haha.. gua sokong facebook.. hoho

Ayako A. said...

mata berpinau tgk gambar je.. hehe :P

amar said...

semat oh office dia.
nak tunggu kat malaysia nye lak.haha

Aliesha Kirana said...

cambest jek! nak keje kt facebook gakk..hohohoh~

fasham said...

selesa betul pekerja diorg....mcm x nak kuar opis kut diorg ni.^___^

SweetyMui2 said...

suka! sebab banyak gambar..hikhik..fb malaysia xde ke? O_o

hans said...

memang xdapt bersosial ker kalau kerja dgn FB nih
hehehee
semua duduk dalam ofis siap ada katil semua
macam dah xkeluar dah
hehehe

P/S : Belia Benci Kuliah Minggu Pertama!

Rina Rossoneri said...

wow...tengok tempat dorang kerja,dpt imagine,mesti nak pecah kepala dorang kan,dorang kena bersaing dgn web sosial yg lain,jadi setiap masa kena pikir plan baru

APAN said...

oh...ade gak fb tokyo tu ek...
ingat kene bannd kat sne...

Fatin Sakura said...

keje diorang main fb....hehhehee

.::WaNiE::. said...

aaahh

environment kerja untuk kurangkan stress

ni naik tangga ofis da stress da hahaha

Jey said...

"Data2 peribadi korang, gambar2 korang, semua di dalam genggaman server facebook yang luas tu..Mudah untuk dia cari korang kalau korang hilang ntah ke mana nanti..Mudah juga untuk mereka..Hehehe.."

sesaper yang tak bersedia tanggung risiko ni..silalah delete akaun FB ya.. =D

Anonymous said...

aman:

aku bleh hidup tanpa facebook.. tak perlu nak subscribe extra internet yg kononnya utk update facebook, tak perlu nak beli henpon canggih ke laptop kecik ke ape ke yg kononnya utk update facebook, dan tak perlu buang masa at least sejam sehari yg kononnya utk update facebook.. duit2 yg dihabiskan ke facebook samada secara langsung dan tak langsung tu mungkin akan digunakan utk menaik taraf hidup aku, agama aku dan masyarakat sekeliling aku.. tp kalau duit yg facebook dapat, takdenya dia nak tolong aku, agama aku dan masyarakat sekeliling aku.. tambahan pula, ada bukti menunjukkan dana facebook bnyk disalurkan ke rangkaian2 pertubuhan yahudi.. takkan la yahudi nak tolong agama aku kan.. lain la kalau aku pn agama yahudi, offcourse la yahudi akan tolong agama aku.. tapi aku muslim.. aku still dapat contact kawan2 aku walaupon tanpa facebook... aku still dapat kenalan baru kalau tidak setiap hari satu pn, sebulan satu kenalan baru aku walaupon tanpa facebook, aku masih lagi terupdate dengan benda2 penting walaupon tanpa facebook..bila aku baca paper, aku sedih bila ramai pelajar IPT tak tahu berkenaan perlaksanaan jadual baru kat semua IPT malaysia.. ceehhh... konon ada facebook yg UP TO DATE 24/7.. aku yg takde facebook pn bleh je terupdate..

ada yg ckp, facebook ni boleh dijadikan sesuatu yg baik seperti membuat kerja2 dakwah dalam facebook.. yet, dana yg diperoleh facebook hasil dari CLICK2 anda tu tetap disumbangkan ke badan2 pembunuh umat islam.. hisshhkk... ustaz2 kat umah aku tak perlu facebook pn, still bleh jalan keje dakwah diowang.. setiap ari plak tu.. yg ada facebook plak, setiap ari gak ker?? alhamdulillah kalau setiap hari berdakwah..

walau apa kebaikkan yg terdapat pada facebook, sudah pasti ada keburukkan yg mana aku dapati lebih bnyk keburukkan dari kebaikkan.. kalau tak percaya, listkan sendiri.. boleh kita bertukar2 pandangan kalau ada yg nk berdiskusi..

email: akmalpotter@yahoo.com

dan sudah pasti, golongan yg FANATIK facebook akan mencela aku dengan perkataan2 biasa aku dapat, KOLOT, TAK UP TO DATE, OUTDATED, PEMIKIRAN SEMPIT.. tapi terpulang la.. sebab aku berpikiran sempit la aku tak buat facebook..sbb aku dapati ia bnyk memberi keburukan.. tp yg BERPIKIRAN SANGAT LUAS tu, ada pikir ke tidak mende2 simple camni???

contoh mudah: maklumat peribadi, rangkaian hidup, aktiviti harian umat Islam dan masyarakat dunia, semuanya dah ada dengan facebook...sape disebalik facebook wahai MAHASISWA CENDIAKAWAN sekalian?? Facebook tak perlu letak pistol kat kepada kita pon utk dapatkan maklumat2 tu semua, tapi kita dengan rela hati yg memberi maklumat tu malah sentiasa UPDATE plak tu.. hahaha..

aku yakin, semua yg menggunakan internet, blog dan facebook bukan nya orang sebarangan, semuanya bijak pandai.. terpulangla.. selidik dulu apa yg patut kita buat.. even dalam solat pn kita kena tahu kenapa bersujud, rukuk dll.. bukannya mengikut membuta tuli sahaja..

tepuk dada, tanya iman..

p/s: tak paksa delete facebook pn.. sebab aku tak rugi satu sen pn.. tp kalau saudara seagamaku terbunuh dengan duit pendapatan facebook, susah la nak JAWAB kat SANA nnt.. wallahualam

p.s: kalau salah harap diperbetulkan

aizuddin said...

fb msia bila nk ada?boleh apply kerja nt..

Unknown said...

best giler work place die

SyahmiFikri said...

seriusly..

lif3 skarang bnyak ngan fb jer..

haishh dah jadi pandemic mungkin..