New Proton Perdana 2011 Replacement

Assalamualaikum w.b.t

Pengganti waja sudah ramai tahu..Tapi kini timbul pula gosip ala-ala artis mengenai pengganti proton perdana pulak. kalau dulu gosip2 mengatakan bahawa proton perdana di ambil daripada model Volkswagen. TApi kini, semua teka teki itu salah..Hahaah..

Pengganti yang sah adalah daripada keluaran Nissan yang diberi nama NIssan Fuga..Tada..Haa...Welcome Nissan Taga to MAlaysia.. Nisaan Taga ini bukan sebarang kereta okey..Power kot NIssan Taga ni..Dia setanding dengan classnya yang tersendiri seperti Honda Accord, Toyota Camry, Hyundai Sonata dan senagkatan yang lain..
Dengan mempunyai kapasiti enjin 2.5 liter, Proton Perdana BAru ini dikatakan akan digunakan untuk pegawai-pegawai tinggi kerajaan dan digunakan hanya untuk urusan rasmi kerajaan sahaja. MAksudnya belum dikomersialkan la..

Difahamkan juga, tujuan mengambil Nissan Fuga yang berkapsiti 2.5 liter ini adalah kerana Proton sudah pun mempunyai Inspira yang berkapasiti 2.0 liter. So, Perdana mesti mau lebih pada 2.0 liter..Baru nampak gah dan mewah..

Maaf ye tuan-tuan..Kereta ini masih tidak dibuka untuk tempahan..Di khabarkan juga, kereta ini diimport terus dari negara matahari terbit sebanyak 150 buah dahulu..Lain2nya proton akan setelkan la..Katanya juga, proton dan buat collaboration dengan Nissan..

InsyAllah, dalam bulan April ni, mungkin akan dibuka untuk tempahan..Kalau Inspira starting rm90k, saya rasa kereta ni starting mungkin dalam RM105k kot..Ntah la..tunggu dan lihat..Sumber daripada paultan dan berita harian online.

Wasalam.

7 comments:

::FAIZ:: said...

sure mahal

eszol raar said...

nissan la pulak

R7D lebih sket ye proton

Anonymous said...

another copy cat..

sedih dengan proton.. Ex CEO proton penah ckp dalam satu conference, dia bangga dengan kaedah COPYCAT ni sebab teknologi yg dibawa masuk adalah lebih pantas.. tp dia tak pikir... sampai bila nak copy org lain? sayang sangat.. ramai cerdik pandai kat malaysia ni tp kemahiran mereka tak digunakan.. mana ada something yg excel tanpa pengorbanan.. kena la sacrifices dulu.. buat RND, melabur la skit.. baru dapat real MALAYSIAN product.. kalau setakat COPY ja, nothing to proud.. aku bukan anti proton, tp sayang proton.. proton yg gagal dipimpin oleh pemimpin2 proton..

hans said...

skrg aktif Proton keluarkan macam2 jenis kereta
dah rambang mata plak aku menanti keluaran terbaru

P/S : Pandang Kemana Tu? Rimaslah!

denaihati said...

semuga Proton boleh bersaing dipasaran dunia pulak.

Anonymous said...

kalau nak bersaing kat pasaran dunia, kena buat satu produk yg hebat.. rnd kena bagus, kalau just rebranding, mcmana nak bersaing?.. aku berbesar hati kalau dapat join team rnd proton..

SyahmiFikri said...

dengar citer passat yg akan ganti perdana.. passat yg pasang kat malaysia la kannn