Sekadar Lelaki Biasa

putrajaya persint 2
Assalamualaikum w.b.t.

Alhamdulillah selamat pergi dan balik daripada Skudai ke KL. Tujuan utama adalah untuk menghadiri serta memeriahkan kenduri seirang sahabat saya yang merupakan pelajar Master di UTM ni..Umur dia baru 24 iaitu senior setahun saja daripada saya..Tapi dah dikatakan jodoh, umur brape pon tak ape..Tahniah buat Tajuddin dan Isteri. Semoga bahagia hingga ke anak cucu..

d keramat
Sebelum tu, untuk pengetahuan, kami ke KL dengan kekuatan 30 orang lebih semata-mata untuk meraikan sahabt kami yang seorang ni..Ukhuwah tidak mengenal erti penat dan jemu antara kami..Di dalam perjalanan, agak boring kalau tidak dihiburkan dengan lagu2 kan? so semasa naik kereta Ahmad, saya tertarik dengan 1 lagu yang agak touching jugak berjudul Feelhoney - Sekadar Lelaki Biasa.
masjid besi

Feelhoney adalah kumpulan nasyid underground..Mungkin korang tak pernah dengarkan nama kumpulan ni..Tapi kalau korang search dekat utube, insyAllah akan jumpa lagi lagu kumpulan ni.. Sambil dengar2 lagu, bertambah bestnya sempat untuk membaca buku "nikmatnya pacaran setelah pernikahan " tulisan akh Salim A.fillah. Memang best kalau baca buku ni..Kepada yang nak cari, rasanya mungkin boleh tengok pada kedai2 buku Islamic..
Kawan kami..Who Next?

Saya beli ni pon semasa pergi ke Indonesia haritu..Penulisnya seorang warga Indonesia..InsyAllah tak ada masalah dari segi untuk memahamkan isi yang ingin disampaikan penulis keranan beliau menggunkan bahasa biasa.
Putrajaya

Taak ada ide juga sebenarnya nak menulis..Tapi cuma nak kongsi lagu ini je..InsyAllah saya sediakan ruang untuk mendownload lagu ini..Selamat mendengar..


Sekadar Lelaki Biasa - Feelhoney

Wajah nan rembulan
Meruntun jiwaku
Tiap baik tutur kata
Penuh keimanan

Tetapi diriku
Berbeda denganmu
ku hanya insan penuh kejahilan

Adakah mungkin kan ku miliki kasih
Atau sekadar di dalam hati

Ya Allah perkenankan doaku
Jadi kan, ku halal baginya
Menemani mimpi indahku
Ku bertanya...

Adakah harus ku kata
Ku cinta dia (Ku sayang dia)
Ku sayang dia (Ku cinta dia)
Siapalah aku
Sekadar lelaki yang biasa x2

Cintaku tak bererti memilikinya
Tapi cukup sekadar doa
Bahgiaku untuknya


Feelhoney - Sekadar Lelaki Biasa

p/s: semua gambar ehsan Akmar Hisyam

20 comments:

.waniey jamaludin. said...

apesal ade hakem sebok je die..haha..gurau2~

bestnye dah kawen..gulp

Hanisah Safian said...

comelnye pengantin! hikhikhik :P

Fiffy Hazirah said...

coursemate aku sama batch ada gak da kahwin cuti sem ari tu. wah

Hasrol Nizam said...

coursmate aku masih lagi bujang trang tang-tang semua. :)

APi said...

macam besh je lagu ni..
tak pernah dengar..
huh!

zirconia said...

tak pernah dengar lagu nie. tapi tengok lirik macam best je. boleh cari lepas nie :D

hans said...

nabil
jangan cakap Bahagia Hingga Ke Anak Cucu
doakan Bahagia Hingga Akhir Hayat

P/S : Antara Pukul, Jam, Minit Dan Waktu

Anonymous said...

tiba2 ada hakim..haha

Imran@Copenhagen said...

lagu gapodio nih..dok penah dengar pon

::FAIZ:: said...

serius, tak penah dgr lagu tu... nanti aku nak cari kat youtube...

marinata said...

waa.. Tahu jugak ye..bgus2
Feelhoney kmpulan nasyid underground UM. Hee
biasenyer kalu program2 islamik kat UM ni dorg perform lah. Cool kn.

1st dgr lagu dorg, lagu 'kisah cinta'
psal shabat sejati. Smart jugeee. Hehehe

akmarhisham said...
This comment has been removed by the author.
akmarhisham said...

band underground, mn ar popular sangat..nasheed pun de underground kot. tp yg baik2 la. best ^^

mn gbr2 ko?

nabilpotter said...

mmaf..link yan sebelum ni saya bagi mengalami sedikit kesalahan teknikal..
so sila download lain..lagu yang link dulu tu lagu lain..mungkin kurang enak dari lagu yang ni..huhuh

Farah said...

Aaaa , lagu Sekadar Lelaki Biasa ! :)

lagu ni best sangat :D

cik jue said...

tp cukup sekadar doa
bahgia untuknya..

nice =)
*xpnh dgr lagu ni..huhu

cimöt said...

sekadar lelaki biasa lah yg menjadi luar biasa sebenarnya..

besh!!

p/s: nabil ble lagi??hihihi

Anonymous said...

Salam saudara empunya blog dan rakan-rakan pembaca, tertarik dengan artikel saudara ini. Teruja saya apabila melihat pertalian ukhwah yg sangat hebat dikalangan saudara dan rakan2. Melalui pemahaman dan pembacaan saya di dalam blog ini, sy dapat rasakan yg saudara dan rakan2 merupakan pejuang agama kita iaitu Islam yg bernaung di bawah persatuan-persatuan atau badan-badan tertentu.
Terpanggil sy utk menulis sedikit pandangan dan harapan sy mengenai ukhwah kita sebagai umat Muhammad. Sy juga ingin menjadi pejuang agama seperti anda semua namun mungkin belum diberi hidayah. Sy hanya mampu utk meluangkan masa di kuliah2 maghrib, subuh, kuliah2 mingguan dan lain2 kuliah keagamaan yg disampaikan secara umum oleh ustaz2 dan ustazah2. Sy memang sgt berminat mendalami lmu mentauhidkan diri kepada Allah ini seterusnya melaksanakan perintahnya.
Apa yg hendak sy luahkan adalah seperti ini. Dari pemerhatian sy (maafkan sy jika salah dan tegur jika salah), sy dapati terdapat beberapa jenis pertubuhan @ persatuan @ kumpulan @ group2 kecil yg sgt aktif dalam melakukan dakwah samada secara terang terangan mahupun secara senyap. Sangat bahagia sy apabila kumpulan2 ini bersungguh2 dan ikhlas dalam memperjuangkan agama Allah. Terharu pon ada apabila melihat rata2 dari mereka adalah remaja yg sedang meningkat dewasa (majority berumur bawah 30 tahun sy rasa). Namun, sedikit perasaan kurang senang sy apabila berdepan dengan mereka. Sy yg cuba utk mendekati mereka dengan harapan dapat mempelajari apa yg mereka pelajari bersama2 , kadang kala disambut dengan perasaan kurang senang tanpa senyuman oleh sebahagian mereka. Maklumlah, sy ini baru nak berjinak2 dengan masjid. Mereka pula selalu pergi berqiam di masjid, ilmu pn tak cukup, pakaian pn ala2 rock. Mungkin sebab itu mereka menjadi kurang senang dengan sy. Kadang kala, apabila berselisih di masjid, sy cuba melontarkan senyuman kepada mereka2 ini namun dibalas dengan tindakan bersahaja. Tak apa lah.. mungkin tak perasan kot sy senyum. Sy cuba utk senyum berulangkali namun tindakan yg sama ditunjukkan. (tidak semua dari mereka bersifat begini, hanya sebahagian kecil). Sy mengeluh, “tidakkah kamu semua nk melakukan kerja dakwah, tak boleh ke korang bekawan dgn aku n ajak aku sekali?”... takpe lah. Mungkin Allah belum memberi hidayah kepada sy lagi.. sy akan cuba lagi..

bersambung..

Anonymous said...

sambungan..

Apabila mereka bersama dengan ahli mereka, suasana ukhwah tu seolah2 berada di dalam sebuah keluarga. Sangat terharu sy melihatnya. Tetapi apabila bertemu dengan ahli2 dari kumpulan lain (yg sama2 memperjuangkan agama Allah tetapi mempunya approach yg berlainan sy rasa), ada yg tidak bertegur sapa. Pelik sungguh. Hanya kerana pahaman yg tak sama (mazhab yg diikuti sy rasa sama, tp sebab persatuan atau pertubuhan yg disertai tidak bersefahaman), mereka jadi begitu. Kalau kita lihat sejarah Imam Shafie (mazhab Shafie), pada suatu ketika semasa beliau inign menunaikan solat subuh di suatu masjid yg jemaahnya merupakan bermazhab maliki. Beliau disambut dengan sungguh hebat oleh para jemaah ni, mana tidaknya, imam besar yg sangat terkenal. Disebabkan meraikan kedatangan beliau, para jemaah bersetuju supaya beliau mengimamkan solat subuh pada hari itu. Di dalam solat subuh tersebut, imam Shafie tidak melakukan bacaan Qunut. Selesai solat, para jemaah tadi berasa hairan lalu bertanya kepada beliau. “wahai tuan guru, kenapa engkau tidak membaca Qunut sedangkan engkau lah berhujah mahu mengadakan bacaan Qunut di dalam solah subuh?”, beliau menjawab, “aku menghormati pahaman jemaah di sini (lebih kurang camni, tak ingat sgt)” –kalau salah mintak betulkan
Apa yg sy cuba nk kita sama2 berfikir adalah, kenapa imam2 yg berilmu tinggi mampu utk merendahkan diri dalam berdakwah dan mempunyai sifat berlapang dada tetapi kita yg sering kali mengatakan :kita harus berlapang dada: tidak mampu utk melakukan demikian apabila berhadapan dengan rakan2 pejuang agama dari kumpulan yg berlainan?? Apabila aktiviti dari team A dibuat, team B taknak join dengan alasan, tak sefahaman padahal aktiviti yg dilakukan adalah aktiviti dakwah juga.. hermm..
Kita sendiri yg telah memecah belahkan saudara seagama kita hari ini. Musuh2 Islam sudah pasti akan tersenyum ringan melihat ketidakfahaman kita pada harini. Sy tidak nafikan, kita memang tidak bergaduh dan tidak bermusuhan tp gagal utk menghormati antara satu sama lain. Lagi bnyk kumpulan2 dakwah sepatutnya menunjukkan kehebatan Islam adalah semakin memuncak namum secara tidak langsung menyebabkan perpecahan secara halus akibat ‘tak sebulu’ ini. Cuba kita rendahkan sedikit ego kita. Mungkin dapat membantu, tak kira la samada kita presiden persatuan XYZ atau Pengurusi majlis ABC. Saya Cuma berharap kita semua dapat bersatu padu. Anda semua golongan terpelajar dan agama kita juga menyuruh kita utk bersatu padu (ukhwah). Jadi, dimana silapnya? Andalah apa yg anda mahu dan fikirkan. Perjuangan kita tetap sama. Insyallah, Allah bersama-sama kita.. Allahuakbar!

nabilpotter said...

bismillahirahmanirrahim..

jazakallhukhair kasira kepada saudara anonymous..

alangkah lebih baik saudara memperkenalkan diri supaya boleh didekatkan lagi ukhuwah antara kita..

firman Allah, "sesungguhnya orang mukmin itu bersausdara..."

meamng betul apa yang saudara cakap kan..memang saya tak nafikan semua itu..

boleh saya tahu saudara berada di mana? kalau berdekatan dengan UTM skudai, saya boleh ajak saudara sekali dengan saya..

InsyAllah, jikalau kita menolong agama Allah, nescaya Dia akan menaikkan martabat kita. Muhammad:7

Ini contact no sy.. Alangkah lebh baik kalau kita bersemuka untuk tingkatkan ukhuwah. 013-7319039