Kejohanan All England 2011 | Chong Wei Vs Lin Dan

Fuhh...Habis sudah Kejohanan All ENgland 2011 semalam dimana kita memperolehi 1 lagi kejuraan yang dikatakan besar jugak didalam cicuit badminton selain sukan olimpik..Walaubagaimanapun, adatt permainan la ada kalah ada menang..


Kekalahan buat pasukan beregu negara sama sekali tidak memberi kesan buat Datuk badmninton kita..Tahniah juga buat Koo Kien Keat-Tan Boon Heong kerana menunjukkan semangat yang tinggi..Tahniah sekali lagi.."Hilang fokus akibat keinginan membuak-buak untuk menamatkan kemarau setahun tanpa gelaran antarabangsa mendorong kepada kekalahan 21-15, 18-21, 18-21 kepada Boe-Mogensen dalam masa 1 jam, 8 minit, biarpun Kien Keat-Boon Heong memulakan aksi dengan amat meyakinkan pada kejohanan badminton tertua di dunia itu."(utusan)



Agak rugi jugak tak dapat tengok pertembungan 2 jaguh dunia smalam..Walaubagaimanapun, dengan adanya youtube, saya dapat tengok semula apa yang dimainkan semlam..Agak berpuas hati bila Lin Dan kalah..Lin Dan yang agak ego tu kalah straigh set kepada Chong Wei dengan 21-17, 21-17. Tahniah buat Datuk Lee..Mesti penuh court badmiinton petang ni..Huhu..

Lin Dan yang kalah..

Tidak lupa juga buat rakyat Malaysia di sana yang memang terbaik la..memang semangat sangat diorang bagi semangat kepada Datuk Lee..Mungkin antara faktor kita menang semalam pon disebabkan semangat yang ditunjukkan penonton kita kepada Datuk Lee. Tahniah juga buat penonton semalam..

Kepada yang tak sempat tengok tv semalam, berikut saya sediakan sebahagian link yang boleh tengok..Kualiti terrbaik..

Part2
Part3
Part4
Part5
Part6
Part7
Part8

4 comments:

JuAn NaSir said...

nice entry!! thanks sbb aku pun miss tgok smalam, thanks...=)

::FAIZ:: said...

sory agak lama tak singah sini... Bz skit....

akmal said...

nice entry... dapat tgk chong wei menang dgn si psyco tu.. hahaha

p/s: toolbar apa yg panjang2 kat atas entry ni??

Atiah said...

best2..saya pon tak tengok smlm.nasib baik ada utube