Wednesday, March 30, 2011

Ujian memandu guna transmisi auto. Apa kata anda?

Selamat pagi semua..Semakain hari semakin maju kehidupan kita..Kalau dulu kita guna beca sebagai pengangkutan harian tapi kini kereta sebagai yang utama...Kalau dulu kita guna lilin sebagai lampu untuk terangi rumah di waktu malam, tapi kini kita mempunyai lampu dan elektrik..

Begitulah kehidupan kita yang semakin hari semakin maju dan advance..Kalau kamu baca paper berita harian hari ini, aada kebarangkalian lepas ni semua ujian memandu kereta boleh menggunakan transmisi auto..Senangkan? tapi ada logiknya jugak la..



Biasanya perempuan suka guna kereta auto..Tak kurang juga lelaki yang kini memilih transmisi auto supaya mudah untuk dikendalikan..Memang agak kurang berkesan kalau ujian didalam trannsmisi manual tetapi bila dah dapat lesen kereta auto yang dibelinya..Alangkah lebih baik kalau diberi pilihan untuk kita memilih sama ada mahu transmisi auto mahupun manual..

Tindakkan kerajaan meluluskan kaedah pemilihan transmisi ini wajar diberi pujian dan agak memudahkan rakyat malaysia khasnya terutamanya kaum hawa..Tapi ada juga keburukkan dia iaitu org yang belajar auto, kemungkinan besar tak boleh bawa kereta transmisi manual..Tapi, kalau kereta manual yang kita belajar, kemungkinan besar dia boleh membawa kereta manual dan juga auto..Tapi mungkin lain kot pendapat anda semua..Aa pendapat anda mengenai hal ni?

So, konklusinya, setiap sesuatu tu mempunyai kebaikan dan keburukkan..Ye,Memang, tiada yang akan sempurna dalam hidup kita kan? Selamat memilih transmisi ana yang akan anda pilih untuk amik lesen nanti..Ok..

Wasalam

p/s: sumber berita harian

13 comments:

mahfuzahmardy said...

wah gempak la blog ni! :)
ni pasai transmisi2 ni..
klu Mm laaaa nk AUTO! dats it! teet!
now duk belajaq memandu... letih la otak nk pk byk bnda time2 bwk keta MANUAL.. kan kalo belajaq pakai AUTO kan ok... nk parking pun sng.. cpt je.. then ujian part naik "bukit" tu... kalo pakai AUTO xpayah nk tkn clutch then tkn minyakkkk haaa.. mls pk!

p/s: doakan LULUS ya!!
meraban pagi2...

mye said...

wah dunia da smakin maju skunk..
huhu

zahidah dihaz said...

kalau belajar auto tak boleh bawa manual...belajar manual boleh bawa auto + manual...baik belajar manual....hehehehe



New Entry: Pemandu Wanita: Berhemah VS Berbahaya

iela_fadila alias said...

yela,baek buat mcm dlu ja..manual..if bley bwk manual,secara autonya boleh bwk auto..kelebihan kat situ.. :)

SweetyMui2 said...

tak adil la utk yg sebelum ni (mcm saya) belajar bawak manual mati enjin ntah brapa kali tehn skrg senang2 plak nk tuka auto..sobsss

rubi @ cawan2 said...

zaman dah berubah, dunia dah maju..
sekarang ni kereta byk yang auto. Kan?
kerajaan, ujian memandu biar auto lah~


-daku belum amik lesen kete lagi. hahahah

iza said...

As salam..
Rasa tak adil pula pd yg kena byr duit byk kali sbb tak lulus manual...
Tp ada kelebihan jika belajar manual...

Cendol Dan Peralatan Tradisional | Teratak Usang

::FAIZ FARISH:: said...

Aku mana2 pun blh, manual atau auto....

Azlina ishAk said...

nice blog...follow u..

suffer8zine said...

wahhh kalau auto makin senang la

Terkini : Jackie Chan Masih Hidup (Update)

akmal said...

apa yg penting, ilmu pemanduan.. kalau bawak auto ke manual ke, tp undang2 pn tak pandai baca, tak guna gak.. asek selalu nk ptong que, nk susahkan org lain je, baik takyah drive,, haha

Toshio (Zharfan) said...

Saya bantah 100% kalau lesen automatik diadakan!!!

Di UK, Jerman dan negara Eropah lain, mereka suka gear Manual dan kereta gear manual paling laris dijual, Auto memang tak laku di UK kecuali kereta mewah.

Nak dapat lesen kereta, wajib bawak manual.

wafeperu said...

I hope you will keep updating your content constantly as you have one dedicated reader here.

paxil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...