iPhone 5 | Camera 8MP dilancarkan September 2011


i-phone 4 yang baru sahaja tiba di Malaysia pada tahun lepas hari ni telah berada di merata2 dunia..Mengikut statistik yang dikeluarkan oleh Steve Jobs, lebih kurang berjuta2 iPhone telah di jual diserata dunia..Mengikut beliau juga, dikhabar purata sehari iphone berjaya dijual dengan kuantiti 20,000 unit sehari di seluruh dunia..Memang tidak dinafikan, steve job memang terkenal dengan petah bercakap dan mempunyai skill yang hebat untuk berjaya meyakini penggunanya dengan teknologi2 terkini..

Tahun ini juga, apple inc telah berjaya menghasilkan i-pad2 dimana dinaik taraf dari segi thin, camera, dan juga processor..Tidak lama lepas tu, dikhabarkan juga iphone 5 akan berada di pasaran pada bulan September ini..Agak2 anda semua, logik ke untuk iphone 5 berada di pasaran pada bulan september ini?

iphone 5 telah dikhabar kan mempunyai processor sama dengan kapasiti ipad2..Selain itu, dia juga dinaik tarafkan dengan mempunyai 8Mp camera dan juga tambahan camera di hadapan..Bentuknya pula diceritakan mempunyai bentuk yang sama seperti iphone 4.Kalau sebelum ni, iphone 4 mempunyai masalah dari segi antennanya..Oleh itu, iphone 5 dikatakan telah memperbaiki kelemahan antenna itu dengan kualiti yang lebih baik.Screennya juga digambarkan lebih besar daripada iphone 4.

For me, memang wajar apple mengeluarkan phone 5 disebabkan semakin hari semakain banyak persaingannya seperti android..HTC juga merupakan salah satu pencabar iphone dengan mengeluarkan product yang the latest dari semasa ke semasa..Kalau apple masih bertangguh, rasanya mungkin penggemar gadget akan bertukar arah kepada HTC mahupon BB yang digilai ramai.

p/s: gambar from google

10 comments:

::FAIZ:: said...

mesti mahal

www.dunialandax.com said...

heh~ ada lagi button~kata nak buang home button tu~huhu

fiqkbe said...

apa mksd ada tmbhn kamera kt depan? bkn iphone 4 dh ada kamera kt depan ke?

nabilpotter said...

o0o0..mungkin ayat tu tak lengkap kot..rasanya akan dinaikan kualiti camera di hadapan dan juga dibelakang..

naem glizzy said...

hahah macam xde beza je. iphone 4 pon ade camera depan.. im iphone 4 user.. pakai je nokia 3310 lg best :))

Jol Karim said...

huhu. lepas nie kalu cerita pasal kapal terbang oke x? huhu.

Yana Shahren said...

beze nya, screen besar dr iPhone 4 lalalala

Fatin Sakura said...

berapa lah agaknya harga nye yer...uhuuuu

akmal said...

nk tunggu penghapusan cukai telefon bimbit dan telefon pintar mcm diumumkan oleh kerajaan utk budget 2011 yg lepas.. katanya akan berkuatkuasa Jan 2011.. tp hari ni dah nk masuk bulan MEI 2011.. harga iphone kat maxis masih sama mcm tahun lepas... apa cerrrrr...

Irwan said...

Mengikut statistik yang dikeluarkan oleh Steve Jobs, lebih kurang berjuta2 iPhone telah di jual diserata dunia.. <-- tak boleh bla aku dengan statistik ni.. hahahaa!!