Entry Terakhir Ku di Sini

Berat jugak hatiku untuk tinggalkan tempat ni..Walaupun berat mana sekalipun, setiap permulaan pastinya ada perpisahan...Perpisahan yang akan meninggalkan 1juta kenangan mahupun pahit dan juga manis..Di sini ku bermula perjalanan seorang mahasiswa yang tak tahu erti hidup berkampus..Disini juga banyak sgt benda ku pelajari mahupun dari bidang dakwahnya, kepimpinannya, akedemiknya, sukannya, dan bermacam2 lagi..Semua itu hanyalah untuk mengisi masa2 yang ada selama 4 tahun..InsyAllah semua benda yang telah kupelajari, ku dibimbingi akan ku teruskan setelah keluar dari sini..

Bermulanya sebuah blog yang buruk ini pon juga disini...Ak tidak akan melupai saat2 dan bagaimana blog ini mula2nya tercipta...Takpe2, blog boleh main lagi kat umah..Tapi, feel dia tetap tak sama sebab ak suka menulis entry di atas meja study sambil study...Hehehe.



Terima Kasih mak dan ayah sebab 3,4,5 kali sudi datang, ambil dan hantar nabil disini..Walaupun tempatnya jauh, ayah tetap nak hantar jugak..Nabil menghargai semua itu..InsyAllah Nabil dah buat yang terbaik sebgai seorang anak, mahasiswa dan sebagai seorang Islam.

Tidak lupa juga kepada rakan2 ku yang datang dari rata2 pelusuk negeri..Ak lah yang paling jauh walupun ada seorang yang duduk kat sabah..Dari Perak,dari KL, Selangor, Kelantan, Terengganu, Pahang, Melaka, Negeri Sembilan, Kedah, Pulau Pinang dan Johor..Wahhh..banyakkan...Tak boleh teringat mula2 nak kenal dengan korang..Ak nak cakap kedah takut depa tak paham..Malu pon ada kalau cmtu..Ntah la, lama kelamaan mungkin depa paham jugak sikit2 kot cakap kedah..Sorry kawan kalau ada xpaham cakap ke, terkasar bahasa ke, termarah dan ter emo kadang2 tu..Ak juga punyai hati dan perasaan macam manusia lain..

Banyak sangat2 pengalaman sepanjang 4 tahun ku disini..InsyAllah, kalau ada kesempatan, masa akan ku update 1 per satu kenangan bersama sahabat2 ku disini..InsyAllah, pesanan Imam Al Gazali, ukhuwwah tu terbentuk bukan dengan banyaknnya perjumpaan mahupun berprogram, tapi adalah dengan memperbanyakkan doa untuk sahabat2nya setiap hari.

Sangat merindui saat2 manis disini..Orang takkan rasa apa yang ak rasa..Kalau nak kutuk ke ape ke, silakan...Hanya orang merasai kehidupan kampus sahaja yang tahu erti hidup disini..Arghhhhh...Sedihnya....Xnak balik boleh tak? Mana boleh kan, mak ngn ayah tengah tunggu kat umah tu...Sedih cmna pon, yang pergi tetap pergi..

Semoga kita berjumpa lagi kawan2.. I LOVE UTM =)

14 comments:

APi said...

tahniah..
dah habis pun belajar..^^

Primadona said...

Congrates Nabil.Saya pun bakal menyusul.Dah mula rasa sedih bila nak tinggalkan kawan2 seperjuangan.

Unknown said...

aku lagi setahun habis laa..

Mimie said...

Congrats. have a good day Nabil

Anis izyan Abd Rahman said...

gile best ! congratz

J said...


Kongratz dah abes studyy..

Entri Terbaruu : Aksi hebat, fast 5 best!!

my5xurra said...

nabil, i love utm too!!!

akmarhisham said...

peh.

hang p kuar utm x salam aku (baca:aku yg x salam ko) pun. sadis ar.

balik2 dr rehlah ak tanya dak2 nih, nabil dh balik ke? alamak...........

pehni jumpa lg (inshaAllah!)

MamAL said...

congratz bro da abes

Anyyss Shuhaimi said...

tahniah dah abis... :)

sinichi kudo said...

assalamm..
thniah abd nabil da abis blaja..waaa saye bru nak mula

la check oqhg kedah ka abg nabil?
haha boleh kita ckp loghat utagha :D

IRAH HAJERAH AZMAN said...

UTM..sanjungan bangsa! :D

aiseh, tak ade wakil dari FKE aku leh mtk tlg tampal poster :( nabil jaga diri baek2 yer :D

Cikgu Dahlia said...

rindu kat UTM jugerrrr...huhuhuh

akmal said...

"perjuangan kita masih belum selesai.."