Cerita Hari Pertama Bekerja

Salam dan selamat sejahtera..Hari ni adalah hari ke dua bekerja..Tapi yang saya nak story ni adalah cerita hari pertama..Cerita hari pertama sebagai seorang pekerja di salah sebuah company di KL dan merupakan antara company telekomunikasi yang terbesar di China.

Bermula jam 8.oo pagi saya n kawan2 keluar dari rumah dari keramat menuju ke ampang park mengambil masa lebih kurang 15minit kalau tak sesak..Tapi memandangkan hari first, kami keluar awal sejam dan sampai pukul 8.45 sebab terlepas simpang dan sebagainya..Sampai2 je, seperti yang disuruh, kami diminta untuk berjumpa PIC yang bertugas untuk bagi tahu apa yang patut di Menara City Bank.

Selepas mengisi borang ape ntah, kami terus di fowardkan ke bangunan G-Tower pulak untuk berjumpa dengan bos..Selepas sedikit briefing, kami ditugaskan dibawah satu job dengan DiGi. Untuk job tersebut, kami dihantar ke ss16 subang jaya..Peeh..Memang agak terkejut la sebab ingatkan kerja dekat HQ..tapi rupanya2 kerja kat area subang..Memang jauh gak la dari Keramat AU3 rumah sewa kami..Memang pening sikit sekrang ni..Ape2 pon, first day memang best..

Rasa seperti berada di China sebab kebanyakkan pekerja kat situ adalah pure dari China..Melayu kat situ hanya minoriti..Department saya hanaya ada 4 orang engineer dari 14 Engineer. Tapi tak pe la..Kerja la dulu kan..Baru hari pertama..Ape2 pon, enjoy la dulu..

Pukul 6 baru kuar office..tapi disebabkan sesak, pukul 8 baru sampai rumah..Semua kawan2 dan letih gila sebab perjalanan yhang jauh dan sesak..Tapi bagi saya itulah pengalaman yang best yang orang lain tak da..Kerja mula2 dah nak ade..Tapi, 2,3 hari ni lebih kepada membaca note2 yang berkaitan dengan scope kerja kami..

Hope dapat terus berblogging walaupun sedikit letih..Hari pertama yang simple dan best..Cerita saya mungkin lain pada cerita anda kan? Bagaimana anda punya pengalaman hari pertama kerja? Ok ke? Kongsi2 la kat sini...Itu saje dari saya...Wasalam..

10 comments:

Brilliant Marjan said...

Salam..

Alhamdulillah dan tahniah dah dapat kerja. Saya pula nak masuk 3bulan dah. Saya org Melayu pertama utk department account.Melayu mmg boleh dikira. Company boleh tahan dan kalau sy mention nama company, org laki mesti tahu..

Memang lari bidang tapi tak apa, asalkan ada usaha belajar dari bawah.Bila kwn2 berborak, tentula dialek mereka sendiri(mandarin)...

Yang best, sy tak join ngumpat dan dekat dengan rumah

fairus said...

SEMOGA DAPAT BEKERJA DENGAN BAIK.. SUSAH SEKARANG GRADUAN NAK DAPAT KERJA.. DAH DAPAT KERJA TU, BUATLAH YANG TERBAIK.. :)

Anonymous said...

all the best.. =)

Sakinah said...

wah dapat keje dgn digi ke? bagus2... murah rezeki...kluar terus dpt keje

themalin said...

nabil, chaiyok2!!! waahh tahniah da dpt keje. teruskan usaha anda.. sy plak insyaAllah kalau tak ada apa2 halangan, bulan 9 br start keje. all the best nabil! ^_^

syafiqa said...

ehem...
dpt gaji jgn lupa banje.
haha

Firdaus Aziz said...

dduk KL ni better pkai mto ja..sesak cmna pon,still bleh mnyelit..msa pon jimat...

ang dduk kt keramat AU3 ka?? aku dduk kt Taman Melati,atas lg ke arah UIA..snang2 meh la mlawat~

nabilpotter said...

ang keja mana pidut?

aan jaafar said...

goodluck...:)

Unknown said...

goodluck =)

psst keje ngan digi dapat pape spesel x?? XD