New Perodua Myvi 2011

Perodua Myvi adalah antara kereta yang paling laris di Malaysia semenjak pengeluarannya.Kalau tengok dekat jalan tu, kalau tak nampak myvi memang tak sah..Betul tak? Kalau pergi ja mana2, mesti akan jumpa myvi..Tapi semenjak proton mengeluarkan proton saga blm tu, ia merupakan saingan yang paling ketat bagi perodua myvi.


Tapi, walaupun kedua-duanya merupakan kereta paling laris di Malaysia, namun kedua-duanya mempunyai reka bentuk yang berlainan..Kalau Myvi ni agak sporty sikit nak dicomparekan dengan proton saga..Tapi kita bukan nak cerita pasal proton saga ataupun myvi yang sekrang ni..Kita nak cerita mengenai New Myvi 2011.

New Myvi 2011 yang dikatakan sebagai pengganti Myvi dan ada jugak yang kata adik Myvi ni sedang hangat diperkatakan dalam minggu ni..Kalau semalan TV3 pon ada review mengenai Myvi 2011 ni..Myvi baru 2011 ni akan berada di pasaran pada sekitar 16 June 2011..Maknanya dalam masa 2 minggu lagi la kan? So, kalau sapa nak buat tempahan, dah boleh buat ,ulai hari ni di semua tempat jualan perodua.

Mengenai harga pulak, dianggarkan sekitar rm50k. Namun, harga yang tetap dah sahih tidak tahu lagi sebab masih belum ada penguguman rasmi dari perodua..Namun, apa yang kita dapat tahu, harganya adalah sedikit mahal daripada MMyvi sekrang ni..

Tambahan lain Myvi 2011 ni adalah dari segi reka bentuk yang lebih compact dan sporty. Reka bentuk lampu hadapan dan belakang jugak lain sedikit daripada Myvi yang ada sekrang ni..

Namun begitu, saiz dalamannya dikatakan 100% sama luas dengan Myvi sedia ada. Tapi apa yang bestnya, New Myvi 2011 ni hadir dengar player siap dengan GPS dan berteknologi tinggi. Dalaman dia lain jugak pada Myvi yang ada sekrang ni..

Nak tahu detail?, tunggu 16hb ni..huhu..Review ringkas dari saya...Layan...

p/s: gambar dari Paultan.

7 comments:

Anonymous said...

tingin nak beli seketoi....wee~

- anak ibu -

Efa Nur said...

jln2 tgk myvi baru kt blog nabil.. :)

jom singgah
blog efa berwajah baru :)

iwan_dextrous said...

smartwei..hhihih

SyahmiFikri said...

warh! yang lama lagi style koet! buhuhu

pelik jer yg baru nie.. hehe

Flower Detox Tea said...

Myvi pink lagiiiiii cunn

Nur Hawa Mohd Zin said...

macam2 kereta kuar dah tak tahu nak buat pilihan dah..heheh..tapi asalkan save minyak..angkut!

Cik Nursya said...

cantikk.. tringin nk beli jgk, top x mampu lg.. huhu