Video Penuntut Malaysia di Pukul dan di Samun

IPOH 9 Ogos - Seorang penuntut Malaysia cedera dibelasah dan disamun sekumpulan remaja dalam kejadian rusuhan yang berlaku di London dan beberapa bandar di Britain.

Dalam kejadian yang berlaku di Barking, Timur London itu, Muhammad Asyraf Haziq Rossli, 20, yang patah tulang rahang dan gigi terpaksa dimasukkan ke Hospital Royal London.

Difahamkan ketika kejadian, penuntut bidang perakaunan berasal dari Ampang itu keluar bersama rakan-rakannya untuk membeli juadah berbuka puasa.

Visual Asyraf yang duduk sambil mengusap mulutnya yang berdarah dan dikelilingi lebih 10 remaja itu dimuat naik ke laman perkongsian video, YouTube hari ini di bawah tajuk 'Heartless robbery in London riots!!!!



Video itu juga sempat merakamkan aksi seorang pemuda berkulit putih yang dengan selamba membuka beg galas Asyraf dan menyamunnya lalu berlalu tanpa sesiapa pun yang menegahnya.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan Kelab-Kelab UMNO United Kingdom, Dzuhair Hanafiah berkata, Asyraf kini menjalani pembedahan membetulkan tulang rahang. Menurut Dzuhair, Barking adalah salah satu kawasan tegang dan panas dalam beberapa siri rusuhan serta kekacauan sejak tiga hari lalu di London.

Katanya, Jabatan Pelajar Malaysia (MSD) dan Kelab UMNO London kini berusaha memindahkan penuntut ke kawasan selamat.

Penuntut serta rakyat Malaysia yang terjejas dinasihatkan menghubungi MSD di UK atau Kelab UMNO UK di info@umnolondon.com atau talian +447435644040.

Sumber: Utusan

Kami di Malaysia mendoakan supaya rakyat kita di sana berada dalam keadaan selamat semuanya disamping bulan yang penuh keberkatan ini..

7 comments:

::FAIZ:: said...

kesian

Hime said...

klu dh tahu tempat tu kawasan panas, kenapa keluar jugak?tak boleh masak kt rumah je ke?hurm

SweetyMui2 said...

baru tengok malam tadi gak.huuu.kesian T_T

Arai Lekir said...

geram betol tgk video tu... rase nak panggil jer jai kl gengster belasah balik org jahat tu... kesian sungguh

Asyikin Azizan said...

sakit hati tengok... kepada students2 kat sana, please take care..

Anonymous said...

de tgk jgk bnda ni ..kesian... dugaan bulan ramadhan


http://csuciani.blogspot.com

akmal said...

takda pulak geng2 hak asasi la hak kemanusiaan la datang boiket or protes kerajaan britain..

tp kalau menda yg sama jadi saja dekat negara Islam, geng2 ni la yg konon nya memperjuangkan hak asasi yg lebih2.. dasar yahudi laknatullah..