tag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post4002095154684951587..comments2023-11-05T17:43:41.590+08:00Comments on nabilpotter: beTul ka cUsTomer alWaYs riGht??nabilpotterhttp://www.blogger.com/profile/04962039752933768426noreply@blogger.comBlogger21125tag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-73113502470857629052010-01-12T22:44:08.805+08:002010-01-12T22:44:08.805+08:00nabil,
customers always right tu mungkin btl..mgki...nabil,<br />customers always right tu mungkin btl..mgkin x..<br />tpi ada satu ungkapn yg agk menarik..<br />shabat sejati..<br />huh,pcaya atau x,kbykan kwn xkn jdi shabt sbb sume ske tikam blakang!syira syakirahttps://www.blogger.com/profile/13035854640392684048noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-21805431762669643862010-01-12T18:54:10.531+08:002010-01-12T18:54:10.531+08:00to pak long--> tq..hijau pucuk tue,,hehehe
to ...to pak long--> tq..hijau pucuk tue,,hehehe<br /><br />to ery--> betul tu..itu yang sedang kita bincangkan..hehenabilpotterhttps://www.blogger.com/profile/04962039752933768426noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-12389095598332467012010-01-12T16:11:52.601+08:002010-01-12T16:11:52.601+08:00Salam,
Aku Sbg Customer:
"Woi... ko ni kerja...Salam,<br /><br />Aku Sbg Customer:<br />"Woi... ko ni kerja ke tido?? Apsal yang lembap sangat ni?? Ingat Aku tak de duit nak bayar ke??. Tak kan nak kira duit balance org depan pun sampai sejam."<br /><br />Aku Sbg Promoter:<br />"Alahai mamat ni (customer), kang ada yang cium kaki saiz 7 ni. Tak de kesedaran sivik langsung. Sabar la... Pak cik ni bagi duit RM100 belinya limaposen jerk. Tu pun siap nak minta duit singgit2 lagi. Kang silap kira aku jugak yang tanggung."<br /><br />Aku Sbg Tauke:<br />"Haiyaa... Ini hari wa tengok manyak customer la.. Banyak panjang belato wo..."<br /><br />Fikir2kan~<br /><br />Moral: Bukan semua customer tu betul~eryhttp://suhailatrdg.com/livenoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-14460377468964779442010-01-12T02:06:48.096+08:002010-01-12T02:06:48.096+08:00Mobilnya keren hehe..Mobilnya keren hehe..Miscahttp://rak-musik.blogspot.com/noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-40267143759000513642010-01-11T20:49:03.014+08:002010-01-11T20:49:03.014+08:00salam.....
tu la cabaran keja dengan pelanggan yan...salam.....<br />tu la cabaran keja dengan pelanggan yang pelbagai jenis kaler...hehehehe..<br />buat tuan blog..kita bagi kaler ijau pucuk pisang sebab kesabarannya tu....pak longhttps://www.blogger.com/profile/10920288241226141993noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-25152842746260076352010-01-11T02:13:24.798+08:002010-01-11T02:13:24.798+08:00bese la..klo bisnes..hehebese la..klo bisnes..heheDeenhttps://www.blogger.com/profile/12297640737887523286noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-62034596291765246422010-01-10T19:01:07.899+08:002010-01-10T19:01:07.899+08:00to [z@ck]--> a.a. itu baru betul.right customer...to [z@ck]--> a.a. itu baru betul.right customer is always right..boleh la betulkan org di NZ nanti..heheh<br /><br /><br />to Anak Johor-->tq atas perkongsian saudara/i...<br /><br />to pudding pie--> a.a.pembeli perlu rasa seperti penjual dan sebaliknya..<br /><br />to ♥akukahmilikmu®♥--> hehe..itu yang sedang dibincangkan..<br /><br />to JMR--> betul2..kita kena berlapang dada dalam kes tertentu..<br /><br />to Anonymous--> tq bro...ada jugak kena walaupun sikit..heheh<br /><br />to Brilliant Marjan@--> hehe..luah jew..xkesah pong..<br /><br />to cik EPAL--> itu je cik epal??hehehnabilpotterhttps://www.blogger.com/profile/04962039752933768426noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-78529440062144121182010-01-10T18:46:59.364+08:002010-01-10T18:46:59.364+08:00to Sharinginfoz--> betul2..tq
to anys--> ke...to Sharinginfoz--> betul2..tq<br /><br />to anys--> kete tu ek..memang la..t makeup la kete jadii cmtu :)<br /><br />to amirah--> heheh..org alor setar tue..kalau org negeri lain tak tau plak..hehehenabilpotterhttps://www.blogger.com/profile/04962039752933768426noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-58241283002404052252010-01-10T18:21:10.649+08:002010-01-10T18:21:10.649+08:00comel la kereta tuu :)comel la kereta tuu :)cik EPALhttps://www.blogger.com/profile/02019680781607158262noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-6030328936048097122010-01-10T11:50:02.494+08:002010-01-10T11:50:02.494+08:00Salam..
tengok keadaan 'customer always right...Salam..<br /><br />tengok keadaan 'customer always right'...sbb kita ni pun jadi customer juga..<br /><br />sy penah keje pump attendand, sy pun dah rasa situasi cm saudara rasakn tu..sakit hati bila jumpa org yg b'lagak..padahal dorg tak sedar semua org saling memerlukan antra satu sama lain..jgn pandang rendah org keje bawah..kita tak boleh nilai org dari satu sudut je..<br />Org yang keje hebat ni lupa kot, dorg penah jd org bawahan b4 berjaya..<br /><br />Dari satu sudut lain, bila bayar duit yuran kt bendahari..mmg customer always right..kita dah cakap dengan lembut dan berhemah, siap bg salam lagi..tp asal boleh buat muka kerek n ketat bila kita tanya hal duit terlebih atau kurang ke..tak suka betul dgn sikap cam tu..siap pandang rendah kat kita ni lagi..padahal, tak sedar, buat kerja tak efficient mane nak berlagak...kita bayar duit tau..<br /><br /><br />~luahan kejap..huhuBrilliant Marjanhttps://www.blogger.com/profile/16435011748807404809noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-55610508946507976872010-01-10T11:23:37.718+08:002010-01-10T11:23:37.718+08:00pengkritik bebas:
to nabil, berbalik kepada cerit...pengkritik bebas:<br /><br />to nabil, berbalik kepada cerita just jadi orang tengah ni, ada satu kes dilapurkan oleh akhbar arus perdana malaysia lebih kurang sebulan yg lalu. makcik ni jual barang kat kedai runcit. ada la dia jual satu jenis makanan ni (kalau tak silap mee kuning kot) yg mengandungi bahan terlarang (bahan kimia). dia pon tak tahu, dia kat kedai runcit jer..dia oder kar pemborong, pemborong hantar la..nak dijadikan cerita, ada la satu customer ni terkena keracunan makanan dan mandapati terdapat bahan terlarang pada paket makanan tu. lalu customer ni pn buat aduan kat balai polis dan mengambil keputusan utk menyaman makcik tu.. lastly, setelah berlarutan beberapa tahun kes ni, makcik ni pn kena saman.. apa yg makcik ni cuba bgtau pihak mahkamah yg langsung tak mau dengar cakap dia (mahkamah kata; "ini tidak relavent") ialah, kenapa dia yg dipersalahkan sedangkan dia hanya menjual. malahan, pihak pengilang yg mengeluarkan benda tu langsung tidak dikenakan tindakan. apa sudah jadi? kesian kan makcik tu.. makcik tu bumi, customer tu pn bumi tp pengilang tu non-bumi..kat mana silapnya? <br /><br />p/s: ada kena mengena ngn entri ni tak?<br />kalau nak cerita pengalaman jadi 'kuli', bleh la pm yer.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-26088283791232790132010-01-10T03:45:31.862+08:002010-01-10T03:45:31.862+08:00mmg la customer always rite..tp kan lebih bagus ka...mmg la customer always rite..tp kan lebih bagus kalo dua2 ade tolak ansur..JMRhttps://www.blogger.com/profile/14352718732582728791noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-12220829117891062892010-01-10T00:01:44.636+08:002010-01-10T00:01:44.636+08:00customer tk la slalu always right..nk ikut custome...customer tk la slalu always right..nk ikut customer jer lemak ar...*Cik Sara @ D'Sahanara*https://www.blogger.com/profile/08983686074096754793noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-51573450693721575302010-01-09T23:07:38.422+08:002010-01-09T23:07:38.422+08:00perangai customer ni mmg mcm2 la
sabar je la
yg p...perangai customer ni mmg mcm2 la<br />sabar je la<br /><br />yg paham mesti spe yg pernah jdk pekerja <br />huhuhupudding piehttps://www.blogger.com/profile/06367098776036131375noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-47665879480022164172010-01-09T22:20:40.139+08:002010-01-09T22:20:40.139+08:00ni cite dr seorang sahabat, bakers yg selalu amek ...ni cite dr seorang sahabat, bakers yg selalu amek tempahan buat kek n cupcakes yg cumel2 dah sgt sedap (tibe2 je nak promote bisnes kawan kan..hehehe)<br />bile dia nak deco sesuatu kek, mmg takde pilihan len, sume bergantung ape yg customers tu nak..mgkin dlm situasi keje mcm ni, sesuai laa..customer always right..<br /><br />sebg pihak yg menjual ke, mmg kita kene sabar dlm menghadapi customer yg cerewet2..sebb dorg ade hak sebagai pengguna...tu la yg menyebabkan golongan customer ni mmg selalu betol..walopon pd hakikatnyer, ape yg dorng buat tu, ada kalanya boleh melanggar privasi sesebuah perniagaan..<br /><br />lg cite benar, dr seorg kawan yg penah berkerja sebg assistant manager pizza...customer tu boley plak mnta (sebenrnyer pakse) tapau sup cendawan yg tinggal separuh, utk dibawa balik..patut ke??<br />sebenrnyer mmg tak bley tapau, tp dia ugut utk bw ke pihak atasan..terpakse la kawan tu, ikot je permintaan customer tu...Anak Johornoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-8680222044536780162010-01-09T21:54:06.232+08:002010-01-09T21:54:06.232+08:00right customer is always right
=)
itu baru betulright customer is always right<br />=)<br /><br />itu baru betul[z@ck]https://www.blogger.com/profile/00352668812865141641noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-3277531338913893132010-01-09T20:30:11.211+08:002010-01-09T20:30:11.211+08:00ntah papa ja ...mmg patut pn ang bolayan kat dyntah papa ja ...mmg patut pn ang bolayan kat dyamirahhttps://www.blogger.com/profile/00620987660360496796noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-667195585883999952010-01-09T20:15:39.010+08:002010-01-09T20:15:39.010+08:00comel nyew keta kat tuh..
keke..comel nyew keta kat tuh..<br />keke..Hanishttps://www.blogger.com/profile/11613141137098936823noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-6313148184243131142010-01-09T18:47:00.868+08:002010-01-09T18:47:00.868+08:00mana ada customer always right cuma kena layan cus...mana ada customer always right cuma kena layan customer baik2 sebab dia yang bayar untuk barang or services...<br /><br /><a href="http://peribadiz.blogspot.com/2010/01/klinik-1malaysia.html" rel="nofollow">Pi Clinics Charge RM1 aja?</a><br /><br /><a href="http://sharinginfoz.blogspot.com/2010/01/perlukah-astro_09.html" rel="nofollow">Berbaloi ke Astro???</a>Sharinginfozhttps://www.blogger.com/profile/15752799386665013461noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-49159072088146043912010-01-09T18:29:19.149+08:002010-01-09T18:29:19.149+08:00to ELYN--> huhuhu..sabor cik elyn.. :)to ELYN--> huhuhu..sabor cik elyn.. :)nabilpotterhttps://www.blogger.com/profile/04962039752933768426noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8994024856861125046.post-30185138626824022822010-01-09T17:35:35.466+08:002010-01-09T17:35:35.466+08:00customer perangai mcm hanjing tak yah dilayan..his...customer perangai mcm hanjing tak yah dilayan..hish! bikin geram. hua3nur azlynhttps://www.blogger.com/profile/10537783418437938317noreply@blogger.com