Sunday, August 29, 2010

Jangan Menjilat Pelekat Sampul Surat Anda

Salam kepada semua sahabat pembaca dan followers sekalian..

Harini benar2 saya tak de idea..So bila di tengok balik email-email yang lama, terjumpa satu article yang bersesuai dengan bulan sekarang ni..Bulan ni ramai jugak yang masih meggunakan sampul surat untuk menghantar kad raya..betul tak? kebiasaanya yang rajin menghantar kad raya ni perempuan la..Laki malas sikit nak hanatr kad-kad raya ni..

Nak cerita pasal kad raya, time zaman sekolah rendah dulu, kalau bulan puasa je mesti pikir kad raya..Kalau posmen datang je, xsabar nak tengok mane la nak tau dapat kad raya..Tapi hampeh je..Kad raya kakak je yang banyak..huhuh..So, bila nak hantar kad raya tu, jagan la dok jilat gam dia..sebab ape tak leh nak Menjilat pelekat sampul surat? Meh baca sini..Kalau yang dah tahu tu, sekadar peringatan..Kita ni kena saling ingat memperingati bukan..huhuh...

********

Seorang wanita sedang bekerja di sebuah pejabat pos di California.Beliau tidak menggunakan span untuk pelekat sampul suratnya tapi sebaliknya menjilat pelekat sampul surat yang dipegangnya

Pada hari yang sama juga wanita itu mendapati terdapat satu luka kecil pada lidahnya.
Luka itu membengkak. Wanita tersebut terus pergi berjumpa doktor untuk mendapatkan rawatan kerana risau akan lukanya.

Tetapi setelah diperiksa oleh doktor tiada apa yang tidak kena dengan lidahbeliau dan doktor menganggap bahawa ia hanya lah luka kecil dan bengkak biasa. Wanita itu tidak merasakan sakit atau kebas walaupun lidahnya bengkak.Tetapi setelah hari berganti hari. Bengakpada lidah wanita tersebut semakin membesar.Dengan rasa yang tidak puas hati beliau terus berjumpa doktor kembali dan memaksa doktorberbuat sesuatu pada lidahnya.

Doktor tersebut terus mengarahkan wanita itumenjalani ujian x-ray. Keputusannya doktor tersebut mendapati terdapat satu benjolan pada lidah wanita itu. lantas doktor menasihatkan agar wanita itu menjalankanpembedahan kecil pada lidahnyauntuk memastikan punca benjol pada lidah wanita tersebut. Tetapi apa yang berlaku ialah sebaik sahaja doktor memotong bahagian yang benjol tersebut, seekor lipas keluar daripada lidah wanita itu.
tak geli pon...Grrrrrr....

Kesimpulannya terdapat telur lipas padapelekat sampul surat yang dijilatnya. Telur itu mampu menetas didalam lidah dan kelembapan didalam mulutnya.

Ini adalah kisah benar yang ditulis di dalam berita CNN.

Andy Humes menulis:

"Saya pernah bekerja di dalam kilang membuat sampul surat."

"Anda tentu tidak percaya jika saya mengatakan didalam tangki
pelekat untuk diletakkan pada penutup sampul surat terdapat beraneka benda yang terapung di permukaan "tray" gam tersebut!"

"Sayasudah bertahun tidak mengamalkan perbuatan menjilat perekat sampul surat sebaliknya saya menggunakan span basah."

"Saya juga pernah bekerja di sebuah syarikat percetakan. Majikan tidak membenarkan pekerjanya menjilat sampul surat. Saya tidak pernah faham mengapa.

"Satu hari apabila saya menarik satu palet sampul surat sebanyak 2500 kotak. Di belakangnya terdapat banyak sekali lipas dan telur lipas di suatu sudut pada kotak kertas. Saya melihat beberapa ekor lipas sedang menikmati gam pada sampul-sampul surat tersebut!"

********

p/s: sekadar peringatan buat anda semua..

13 comments:

SweetyMui2 said...

uwaaaaa....geliiii :((

zati-zt said...

eeuuuwww.....
ok,pasni jgn la ade yg amalkn k..
huhu..
~scary..

PEJUANG KESENIAN EXTREME said...

menjengkelkan siot..ish

puteriqaizyan said...

mak aii...ade lipas..eeuuww...

syAzAnA said...

okayy. bulu roma dah meremang. huhu

GnieNaim said...

ouhh..tetibe rasa geli..

Nabiel said...

eeeeeeeeeeeee~
ak xske lipas!!

zulkbo said...

Salam bertandang lagi..
moga sihat selalu orang
di sini..jangan lupa
zakat fitrah tahun ini?
aduhh la..ngerinya..he he

faiz said...

eyuuuuuuuu.....seb baik aku skang guna emel je..huhu

amie... said...

uuuu...mak aiikkk....

xnak tgk....grrrrrrrrr

Nur Hawa Mohd Zin said...

eeeeeeeiiiiiiiiiiiiii.....geli lah...tq share...tau

ieQa sWetLuv said...

erkk menakutkan..naseb bek ika wat gini erkk

farahh said...

Ohh emm gee!!! wth??!!! gilegeli!!!!
euwww!! :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...