Salam Ramadhan Al-Mubarak

dah lama simpan poster nie..
Assalamualaikum w.b.t dan salam 1 malaysia kepada sahabat bloggers, readers dan juga followers..InsyAllah, beberapa jam lagi kita akan menjejak bulan yang mana tidak terdapat pada bulan2 lain iaitu bulan Ramadhan Al-Mubarak.

Kenapa kita perlu berpuasa? Hanya mengikut rakan2 ke? ntah la..sebab org puasa kot...sebab tu ke?sebebnarnya, kita puasa sebab atas perintah Allah didalam surah al-Baqarah ayat 183.Itulah sebabnya kita berpuasa..jgn sampai kita berpuasa ni, tak tahu sebab ape..Rugi je puasa hanya sekadar menahan lapar dan dahaga..Kalau boleh, kita bila berpuasa ni, kita nak dapat keberkatan Allah s.w.t.


So, di kesempatan ini, saya nak minta ampun la kalau ade2 terkasar bahasa didalam penulisan saya ni dan juga saya nak mengucapkan selamat berpuasa kepada semua penganut beragama Islam si seluruh dunia.Semoga puasa kali ini lebih baik dari puasa tahun lepas..Kalau tahun lepas dapat khatam sekali, tahun di cuba naikkan 2 kali khatam.InsyAllah..Masa untuk topupkan iman..yahooo.... :)


'Selamat Datang Ramadhan Al-Mubarak'

1 comment:

Anonymous said...

Lafaz Niat

Pengkritik bebas:

copy from http://www.muftiselangor.gov.my

Lafaz niat puasa bulan Ramadhan:

Maksudnya: Sahaja aku puasa esok hari pada bulan Ramadhan tahun ini kerana Allah Taala.

Lafaz niat puasa Ramadhan sepenuhnya (sebulan):

Maksudnya: Sahaja aku puasa untuk sebulan pada bulan Ramadhan kerana Allah Taala.