Gambar & Video New iPhone 5 | RM2.5k

Bedasarkan berita yang telah dikeluarkan oleh apple, telefon pintar yang akan dikeluarkannya yang diberi nama iphone 5 akan mula dilancarkan pada 4October 2011. Tapi, itu hanyalah tarikh ia dilancarkan belum lagi tarikh ia dipasarkan.Agak2nya, mungkin dalam masa sebulan 2 baru dapat tembus pasaran Malaysia.

Seperti yang orang ramai tahu, musuh paling rapat bagi iphone pada masa kini adalah Samsung Galaxy S II. Memang tidak dinafikan, banyak jugak kekuatan yang telah dikeluarkan syarikat gergasi Korea terhada teleon pintar mereka dan mampu untuk mengalahkan iphone 4.



Tapi dengan majlis pelancaran iphone 5 ni, dijangka iphone menjadi world no1 telefon pintar paling berteknologi dan canggih menandingi semua telefon yang ada sekarang ni..Dengan kapasiti kamera 8MP, ia mampu menyaingi samsung juga dengan Megapixel yang sama.

Difahamkan juga, screen untuk iphone 5 ini lebih besar dari iphone 4 dengan kelebaran 5inci. Iphone 5 juga dikatakan hadir dengan badan yang lebih nipis seperti ipad2. Walaubagaimanapun, ini semua hanyalah beberapa ramalan sahaja.

Kalau nak tengok yang betul2, boleh la tunggu pada 4September 2011.

No comments: