eGo vs RXZ??


SALAm kepada semua bloggers…semua sehat??hmmm..

Tajuk entry kali ni agak pelik tapi benar…apa yang peliknya?? Pelik ke??mcam tak jew..hehehe..ok.back to the main topic..topic kali ni mengenai egos gemar memotong rxz dan 125z…dari segi pembuatan, ke tiga2 jenis moto ini adalah moto buatan Yamaha..

Yang berlainanya, firstly dari segi cc dia..kalau ego 110 je..kalau 125z, cc dia agak laju iaitu 125cc dgn 5 gear..mantop kan…rxz tak sure plak..135 kot..xpasti plak…kalau dilihat dari segi fizikalnya, kita tahu, ego ni kecik n cute..125z ni agak berani dan rxz ni ganas..ahahah..mat2 rempit suka moto rxz dan juga 125..

Of course bila cc dah lain, bentuk and nama dah lain, harga pon lain la…kalau ego dalam rm5k dah boleh dapat..kalau moto lain mesti mahal dari rm5k…apa sebenarnya nak citer ni???dari tadi membebebl ntah ape2…aduh…heheheh….

Ok..utk pengetahun, sy hanya guna moto skuter egos..huhuh…tapi, apa yang dikaitkan dgn tajuk, ego sentiasa gemar memotong 125 dan rxz…ini tidak dinafikan..terutamanya saya la…apabila bawa moto je, jumpa dgn 2 jenis moto dan ada lagi moto2 seangkatan dgnnya, saya mesti memotong dgn lajunya…..grrrr….heheheh…kalau xdapat potong,bawa sepelahan yang mungkin…

Dalam hati sy, eh, ak ni tak buta cc ke???diorang dah la laju…tapi pikir2 kan balik, ikutla…masing2 la kan…huhuh…ini utk kesihatan…tapi mesti semua nak tahu???knpa dan bagaimana dan apakah sbb ego gemar memotong rxz dan 125??kerana jeles dgn harganya ke, kerana bentuk fizikalnya ke??????????


Hahaha…..semua salah….satu je sbb utamanya adalah ASAP…bkn as soon as possible..tapi, asap motonya…kalau bawa moto kat blakang rxz n 125z, xlarat nak sedut asap..xbaik ukt kesihatan..pastu, baju plak berbau asap..amat tidak suka..so, sy ulang, jawapanya adalah asap moto..heheh…ntah ape2 punya entry…

p/s: maaf entry ni tidak mempunyai input..

9 comments:

Unknown said...

eqa juga pengguna ego :) kaler itam..tgk la kt entry eqa tajuk aku mempunyai dua boyfriend..ade pic situ..eqa pun ske potong org gak..

D' Perfume said...

haha

yes! u r rite!

sy pn begitu!

scOotBerry said...

eh2.same lah scOoter kita.mine warne purple.chantek!

AJ said...

aku bawa yamaha 110z aje...

7 Tips untuk tingkatkan trafik ke blog anda

Ada Apa Dengan Hanis Zalikha

Aura Hanis Zalikha

Ada Apa Dengan BeautifulNara

Jom Masak Channel said...

hehe lawa moto..nape padam no plate. mne tawu terjumpe ke..leh ar potong nabil. ehe

Sang SyaffeQ said...

ok,beza ego,125z dan rxz

ego kategori skuter,125z kategori moped,rxz kategori sport bike

ego xde gear,sbb tu blh terus pulas jer..125z dan rxz masing2 ade 6 gear..

ego jenis 4 lejang,125z n rxz adalh moto yg berenjinkan 2 lejang.

beza antra 2 lejang n 4 lejang..

2 lejang = pembakaran antara minyak dan udara dan pengeluaran asap berlaku melalui liang yg terbina dalam blok enjin tersebut..2 lejang mempunyai sistem pembakaran yang tidak lengkap tapi pengyelengaraan untk enjin sperti ini lebih murah berbanding 4 lejang.

4 lejang = pembakaran minyak dan pengeluaran asap di kawal oleh omboh, sistem enjin seperti ini lebih mesra alam kerana kadar pengeluaran asap kurang berbanding sistem 2 lejang.

kelajuan maksimum dalm standrad

ego = 120km/j (so x heran kt highway ego kena tinggl)
125z = 160-170km/j
rxz = 170-180km/j

nabilpotter said...

to eQuRlz--> kita serupa la nie..boleh buatt geng nie..hehehe


to ekino--> tq.. :)


to intan.dayana--> ye ke??purple xcantik la kak..heheh...

hajime said...

xpena potong wa punye EX5 pown...^.^

nabilpotter said...

to nur hidayah isa--> xnak la jumpa..malu la..

to SyaffeQ--> wah...tima kasih atas info..tak mintak pon kasi jugak..bagus2..memang la bro, dah cc kecik memang la kat highway kena tinggal..aduh..basic je tue..

to hajime--> EX5 xpe sbb tak mengeluarkan asap yang banyak..heheh