Tahun terakhirku diorang sanggup buat macam ni..

Assalamualaikum w.b.t kepada readers, bloggers dan followers..
Hari ni, saya cuba untuk menjadi seorang penulis yang tidak berbakat..hehehe..Tahun terakhirku..Terima lah...

Loading....

Korang nak tahu apa yang terjadi pada saya minggu lepas? kalau korang nak tahu, minggu lepas saya salah hantar birthday wish awal sehari dekat 2 org iaitu my brother dan juga my mum..Terkejut bukan?saya so far tak pernah lagi rasanya hantar terawal message birthday..kenpa jadi cmtu? untuk pengetahuan, saya amat sebok minggu lepas dan dalam keadaan moode yang tak baik..Minggu lepas juga saya ke klinik 2 kali..first pergi sebab demam..Pastu selang 3 hari pergi pulak sebab urat tengkok ade problem..Alhamdulillah, semuanya dah ok.Banyak faktor yang menyebabkan saya menjadi seorang yang serabut pada minggu lepas..tapi rasanya tak perlu la saya nak senaraikan..Tapi saya cuma nak cakap satu je sebab kenapa pada minggu kepas saya serabut...

CEritanya cmni..Since tahun 2, saya merupakan pemain ping pong untuk kolej.This year, semasa selection saya menang semua game yang diatur..So, saya terpilih bersama 6 org pelajar tahun 1.Kiranya saya la paling senior..Pengurus pun muda pada saya..Untuk pengtahuan, pengurus tu seorang bukan bumiputera.ok..Seperti biasa, training siang malam saya pergi untuk mengikut cakap pengurus..Walaupun senior, tapi saya rescpect juga dia..Buakan nak dibanggakan, performance saya untuk tahun ni bermain ping pong adalah yang paling tinggi..Confidence level saya memang naik sebab mengaggap tahun last dah ni.So nak buat yang terbaik..

Tiba-tiba semasa training yang terakhir..Pengurus mengumumkan  sapa main double, sapa main single..Tunggu punya tunggu, nama saya tak disebut..Eh, mane nama saya ni??? ok.Pengurus cakap, nabil kamu main player single ke3.Maksudnya tu adalah reserved.OMG...Hati terus sedih..Kenapa beh jadi cmtu?saya tanya pengurus tu?pastu dia cakap, dia nak bagi peluang untuk budak tahun 1..dalam hati saya memang tak tahan dengar ayat tu..Peluang otak dia la...ak tahun 4, diorang tahun 1..diorang ada 3 tahun lagi..Awat la bodoh sgt...hehehhe..Itu suara hati je...saya tak pernah luahkan pon..huhuh..Tiada reason lain yang dia boleh  tak pilih saya selain itu je satu2nya reason dia..Semua budak2 tahun 1 player lelaki dan perempuan nampak saya dah berubah wajah..Ye la, senior tak dapat..Diorang semua terkejut..ada sorang mamat china ni, main teruk giler la...tapi still dapat...rupa-rupanya, pengurus telah mneggunkan kuasa veto dia untuk bermain isu racist..o0o0o baru la saya tahu..Ini tidak adil..huhhuh..

Hari perlawanan..saya turun selaku penonton untuk bagi support pada single kolej saya..Seperti biasa, mereka yang tidak berpengalaman mudah dikalahkan..Hati terus terasa sedih..Sorang demi sorang Felo datang pada saya, nabil, kenapa tak main??? Ntah la cik/puan pengurus tak bagi saya main..Suara yang menahan sedih..Mana pengurus?kata Felo tersebut..Ntah apa yang dibincangkan, saya pun tak tahu...Jumpa dan terus jumpa rakan seping pong saya masa matrik.Juga tanya soalan yang sama, kenapa ang tak main weh? Saya pun jawab cmtu jugak..Pengurus tak bagi..Dia bagi peluang dekat budak tahun 1..Lepas semua ku luahkan pada member ping pong kolej lain, semua dah maki2 je pengurus kolej saya..saya no komen je..

Detik yang paling sedih..berjalan meninggalkan kompleks sukan dengan air mata penuh dimata..Meniggalkan kompleks sukan dengan setitis air mata di lantai...Itulah kenanganku di UTM..Dengan membawa 1 beg sendeng dengan ade bet dan 3 biji bola, terus meniggalkan kompleks..Sedih...Tahun terakhirku diorang sanggup buat macam ni...sedih dan terus sedih..Selamat tinggal ping pong..selamat tinggal UTM... :(

p/s: SUKAM(Sukan antara mahasisawa )

22 comments:

SweetyMui2 said...

huhu :(

scOotBerry said...

waaa!!! adek..sila bertabah ye.nak buat mcm mane.kunun mcm jr lagi berkuasa dr sr~ sObsOb.

Jom Masak Channel said...

sabar ye..sesuatu yg berlaku pasti ada hikmahnya..think positive...

Imran Azman said...

banyak bersabar yerk~

BENA said...

alahaiiiiiiiiii
kejam pulak rasenye
sabaq ye nabil
=)

d said...

emmm. sedih nye.. saba k~!!

www.dunialandax.com said...

alamak broo~~Rilek la keh~~bg la change kat junior hang~~heheh

salehasafie said...

giler
sedey kot
dieorng mmng obviously racist r
dh r mostly msuk sbb nk dpt kuota
smngt kesukanan pon dh xde
(ceh, emo plak)

salehasafie said...

giler
sedey kot
dieorng mmng obviously racist r
dh r mostly msuk sbb nk dpt kuota
smngt kesukanan pon dh xde
(ceh, emo plak)

salehasafie said...

giler
sedey kot
dieorng mmng obviously racist r
dh r mostly msuk sbb nk dpt kuota
smngt kesukanan pon dh xde
(ceh, emo plak)

faiz said...

uish..ni xboleh jadi ni..nnti aku p UTM backup ko ok!

Aliesha Kirana said...

sob sob.. sabo nabil.. biarlah.. jgn pedulikan org yg xappreciate kita.. masih byk peluang mendatang.. sabar n teruskn usaha dlm semua perkara yg nabil ceburi.. dari situ org akan nmpk potensi kita n xteragak nk amik kita lg...
psst.. die xamik nabil, dia yg rugi.. bkn nabil ok? hehe..

meh layan *~Citra Hati Aliesha Kirana~* pulak...

xpun baca karya *~Dari Tinta Aliesha Kirana~*

IRAH HAJERAH AZMAN said...

sepatutnya entry ni sedih. nape ntah aku rasa nak ketawa xD. Biaq la junior hang kalahkan KP. Sekurang2nya dalam 4 thn ko di UTM, ada gak rekod teruk ping pong KP. tp x kat tangan ko :D

hans said...

selalunya aku dengar junior2 selalu diketepikan sebab nak bagi senior main tapi ini dah terbalik
pengurus tu gila agaknya
hahaha

P/S : Video Klip Terbaru Wonder 'Girls' - Nobody Meletup

FiqaSaleh said...

sedeh lah pulakk baca ni.. Y_Y

aishahumairah said...

sedihnya..;(
sabar ya..ada hikmah tu..

Hanisah Safian said...

mungkin ada sesuatu yg lebih baik untuk kamu pada masa datang! :)

ALINAC BEAUTY said...

SADISNYA :(

AWAK TABAH!

musafir said...

erk..sedih nya...

xpe, xdpt tgglkan UTM dgn kemenangan main ping pong..tpi enta mgkin mampu meningglkan 4 org 'anak' yg mugkin mampu menggegarkan DnT diUTM. Didik mereka baik-baik.

miss nia said...

nabil, sbr yer.. mungkin than nk uji nabil.. lagi22 nk dkt buln rmadhn nie.. lagi 1 hri ke 2 je kn?? xpe222.mungkin ade hikmahnye k.. bile rase sgt serabut tu, dktknlah diri pade tuhan.. ok.. insyaALLAH tenang jiwa.. ok...hope nabil jgn sedih22 dah..

Unknown said...

haha.opps mntak maap..wlpn cm folower ja ttp rasa nak komen.tak tau knpa rasa comel n lawak artikel ni..mbtk maap lagi skali.xpe2 kot myb pas ni pgurus xwat lagi peel macam tu =O hehe

Anonymous said...

pengkritik bebas:

ishk3.. sapa la lantik pengurus tu?? sapa la yg approve org tu jadi pengurus?? nanti bila ada mensyuarat postmortem, tanya soalan ni "Kepad TUAN PENGURUS, selaku pemain simpanan yg tak tahu bermain pingpong dan tiada pengalaman dalam sukan ini, boleh tak TUAN PENGURUS memberitahu umum bagaimana kriteria dan aspek yg menjadi perhatian TUAN PENGURUS dalam memilih pemain2 bg mewakili kolej? Menang dan kalah memang adat permainan. saya tak salahkan TUAN PENGURUS kerana kalah cuma sy nak tahu kriteria pemain2 dipilih. Harap cendiakawan yg bergelar mahasiswa seperti TUAN PENGURUS mampu memberi jawapan yg ikhlas. Ini kerana, kriteria yg dibuat oleh TUAN PENGURUS mampu menjadi banch mark kepada pemain2 baru utk terus berusaha bagi dipilih sebagai pemain kolej tahun hadapan. Selaku seoarng yg tidak tahu bermain pingpong tetapi meminati sukan ini, sy ingin melihat kegemilangan sukan ini di kolej ini di masa2 akan datang. Sekian soalan dari sy"

wahahaha.. jgn lupa cc kat cik mat.. hahahah