Pungutan Pingat Terkini Sukan Komanwel XlX New Delhi 2010 - Day 8

Assalamualaikum dan selamat sejahtera buat semua penungjung setia blog ini..Terima kasih sebab masih lagi menjadikan blog ini sebagai rujukan untuk Pungutan Pingat Terkini Sukan Komanwel XlX New Delhi 2010 - Day 8 11/10/10 sehingga ke hari penutupannya.insyAllah..

Seperti biasa, hari ini kita berjumpa lagi..Saya kan menyediakan senarai 10 negara yang berada mulai pada kedudkan teratas.Info sukan ini lebih difokuskan kepada atlet2 tanah air sahaja iaitu Malaysia..Mulai jam 9.00malam waktu Malaysia 11-10-10, Malaysia masih lagi dengan pungutan 6 Pingat emas ,7 Perak dan Gangsa menjadikannya keseluruhan 20 Pingat.

Target kita untuk sukan komanwel adalah 10 pingat emas..Persoalannya, mampukah kita mencapai target 10 pingat emas? Pada pendapat peribadi saya, kita mampu..Mungkin target tersebut akan tercapai pada hari ke 10 pertandingan disebabkan hari ke 10 berlangsungnya banyak acara akhir yang boleh dianggap acara kegemaran untuk pasukan negara kita iaitu Badminton dan Skuash.Badminton kemungkinan boleh menyumbangkan lagi 2 pingat emas menerusi perseorangan dan bergu lelaki negara..

Skuad wanita juga tidak dilupakan..Mungkin boleh buat kejutan seperti penembak muda kita..Tidak dilupakan juga, Dato Nicole kita berpasangan dengan Ong Beng Hee dalam acara berpasangan yang mana akhirnya juga pada hari ke 10.Kita mengharapkan masih lagi banyak kejutan bakal dipamerkan atlet negara dalam masa terdekat ini.

Untuk hari ke 9, kita mengharapkan kejutan dari atlet menembak dan juga angkat berat keran esok 2 acaa akhir akan berlangsung..Sekian saja daripada saya..Majulah Sukan Untuk Negara.

MALAYSIA BOLEH!!!

6 comments:

lady-D said...

InsyaAllah, tercapai target..skang dah 7, baru jer dapat emas melalui acara terjun 10m platform..suke sgt..MALAYSIA BOLEH !!!

aishahumairah said...

fighting malaysian...!!

Unknown said...

fuuhh...gilerr la australia..sgt beza ngn negara lain.cayok2 Malaysia..

Myra Arshad said...

yeaahh. go malaysia. janji dapat pintas negara serumpun yg laen. huhu. chayok2 :)

CERITA LEBAT said...

malaysia boleh!!gua pun boleh jugak..

Nur Hawa Mohd Zin said...

suka tengok acara renang semalam...gembira m'sia dapat emas..hehehehe..perempuan tu