Ice fishing festival in Korea

Assalamualaikum w.b.t

Alhamdulillah sempat juga untuk update sekuang2nya 1 entry untuk hari ini sebelum bergerak ke Kuala Lumpur untuk menghadiri walimah rakan seperjuangan di Keramat.

Ice fishing festival sebenarnya merupakan kali pertama saya mendengar istilah ini..Memandangkan ia adalah satu benda baru kepada saya, maka eloklah saya kongsikan bersama..Perkongsian ini lebih kepada kita mengenali budaya sesuatu negara itu..Sekurangnya, kalau kita jupa orang korea, boleh la kita sembang-sembang pasal tajuk ini..

Tapi kalau sekarang, kalau sebut korea, mesti teringat filem2nya dan lakinya yang dikatakan handsome..Mmm..terutama golongan remaja perempuan yang tergila-gila dekat ceritakorea..Bukan nak kutuk, tapi ada la sikit nak kata..Nak minat itu boleh..Tak ada masalah..Tapi berpada-pada la..Pada kita habiskan duit untuk membeli cd ataupun apa saja untuk mamat korea tu, lebih baik kita guna duit itu kepada benda yang mendatangkan pahala kepada kita.. kita perlu ingat, ramai lagi org kat Malaysia ni yang makan 1 kali sehari..

Saya hanya mampu nasihat..Tapi, anda sendiri yang melakukan..tepuk dada tanya iman..ok..Berbalik kepada festival ini, biasanya terdapat pada musim winter sahaja..Sebelum nak join festival ini, difahamkan peserta mestilah mengisi borang secara online..huhuh...Festival ini berjaya menarik lebih kurang 1 juta pengunjung dalam sepanjang masa berlangsung..


Tapi yang saya risaunya, jika ditakdirkan ais itu pecah, semua org atas tu akan jatuh serta merta..Apa yang  boleh gambarkan, mereka ni begitu yakin dan percaya atas bongkah ais yang dipijak..Kalau saya pikir 100 kali nak masuk festival ini walaupun percuma..Huhu..


Ok la..Masa dah tiba.Semoga berjumpa lagi..Wasalam.

12 comments:

Nabilla Nasir said...

saye tak terfikir pun ais tu akan pecah. hehe

hans said...

wah
bestnya
tangkap ikan bawah ais tu

P/S : Saya Akan Merindui Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah

aqilah said...

emmmm~nice info..memang x pernah dgr~

Fatin Sakura said...

tq share info nie..hehe...nie yag excited nak g korea nie..hihihi

SweetyMui2 said...

bestnya dapat ikan free :D

Rina Rossoneri said...

oooo ni,tengok kat family outing.. kelakar dorang mancing cam nih

iza said...

Sejukkkkk nya..

Anis izyan Abd Rahman said...

rasanya tak pecah sbb beku tuh paling nipis pon dalam 10 cm , kalau pecah~~~ nasib diowrunk la kowt
huhu

SyahmiFikri said...

style doe..

tangkap ikan dalam lubang kecil..

huhu..

saddam said...

macam best je ice fishing nie.. terungun pulak nak cuba..huhuhu

kmvsblogger said...

fuh best giler lah..

yuyu aziz said...

wahhh bestnyeeee!

*dreaming*

:)