Warkah untukmu...

Assalamualaikum w.b.t

Syukur kepada Allah yang masih mengurniakan nafas padaku dan padamu untuk segera memperbaharui taubat.

Akhi, rasanya aku telah menemukan Kekasih yang jauh lebih baik darimu . Yang Tak pernah Mangantuk dan Tak Pernah Tido. Yang siap terus menerus Memperhatikan dan Mengurusku. Yang Selalau bersedia berdua-duaan di sepertiga terakhir malam. Yang siap Memberi apapun yang kupinta. Ia yang Bertkahta, Berkuasa dan memiliki Segalanya.

Maaf akhi, tapi menurutku kau bukan apa-apa dibanding Dia. Kau sangat lemah, kecil dan kerdil dihadapanNya. Ia berbuat apa sahaja sekehendakNya kepada mu. Dan akhi, aku khuwatir apa yang telah kita lakukan selama ini membuatNya cemburu. Aku takut , hubungan kita selama ini membuatNya murka. Padahal Ia, Maha Kuat , Maha Gagah, Maha Perkasa, Maha Keras SiksaNya.

Akhi, belum terlambat untuk bertaubat. Apa yang telah kita lakukan selama ini pasti akan ditanyakan olehNya. Ia bisa marah, saudara. Marah tentang saling pandang yang pernah kita lakukan, marah kerana setitik sentuhan kulit kita yang belum halal itu, marah kerana suatu ketika dengan terpaksa dan harus membonceng motormu, marah kerana pernah ketetapanNya kuadukan padamu atau tentang lamunanku yang selalu membayangkan wajahmu. Ia bisa MArah. Tapi sekali lagi semua belum terlambat. Kalau kita memutuskan hubungan ini sekarang, semoga Ia mahu Memaafkan dan Mengampuni. Akhi, Ia MAha Pengampun , Maha Pemberi Maaf,Maha Menerima Taubat, Maha Penyayang, Maha Bijaksana.

Akhi, jangan marah ya. Aku sudah memutuskan untuk menyerahkan cintaku padaNya, tidak pada selainNya. Tapi tak cuma aku, akhi. Kau pun bisa menjadi kekasihNya, kekasih yang amat dicintai dan dimuliakan. Caranya satu, kita harus jauhi semua larangan-larangan Nya termasuk dalam soal hubungan kita ini. InsyAllah, Dia punya rencanan yang indah untuk masa depan kita masing-masing. Kalau engkau selalu berusaha menjaga diri dari hal-hal yang dibenciNya, kau pasti akan dipertemukan dengan seorang wanita shalihah. Ya, wanita shalihah yang jauh lebih baik dari diriku saat ini. Ia yang membantumu menjaga agamamu, agar hidupmu senantiasa dalam kerangka mencari redha Allah dalam ikatan pernikahanyang suci. Inilah doakuuntukmu, semoga kaupun mendoakanku , akhi.

Akhi, aku akan segera menghapuskan namamudari memori masa laluyang salah arah ini. Tapi aku akan tetap menghormatimu sebagai saudara dijalan Allah. Ya, saudara di jalan Allah, Akhi. Itulah ikatan terbaik Tak hanya antar kita berdua, tetapi seluruh orang mukmin di dunia. tak mustahil itulah yang akan mempertemukan kita dengan Rasulullah s.a.w di telaganya, lalu beliauun memberi minuman kita dengan air yang lebih manis dari madu, lembih lembut dari susu dan lebih sejuk dari krim beku.

Maaf akhi, Tak baik rasanya aku berlama-lamamenulis surat ini. Aku takut ini merusakkan hati. Goresan pena terakhirku di surat ini adalah doa keselamatan dunia akhirat sekaligus tanda akhir daripada hubungan haram kita, insyAllah.

Wassalamualaikum w.b.t.

Salim A. Fillah ( Nikmatnya Pacaran setelah pernikahan)

9 comments:

cimöt said...

suci sungguh hati dia..subhanallah..

SweetyMui2 said...

:)..ni buat sendiri ke?

doremi said...

itu yg lebih baik~ InsyaAllah :)

apice@duniabaru said...

:)

apeks said...

kalaulah semua orang tahu...dan laksanakan...

Zaleha said...

Wah, bagusnya.. Mudah2an, muda mudi kita yang terlibat dengan couple, terbuka hati2 mereka untuk fakeh seperti ini..=)

mye said...

suci sngguh hti die..
smoga Allah mgurniakn cinta pd mnusia ble tba msanya & biarlh cnte kpd Allah mlebihi sgala2nya..
huhuhu

mie said...

insyallah!!
inilah yang terbaik..

Aretikz said...

Nice one bro.. Pollice in su ^_^